SVEUČILIŠTE SJEVER

Prošloga tjedna Sveučilište Sjever posjetila je menadžerica Podravke Dunja Milošić Odobašić. Studentima je u sat vremena predstavila strukturu marketinškog plana za povrće. Studenti novinarskog usmjerenja tako su prikupili relevantne informacije koje će im biti potrebne za izradu njihovoga marketinškog plana u sklopu kolegija Uvod u marketing.

U svojem predstavljanju Podravke ukazala je na njezine najveće prednosti u koje je ubrojila prilagođenost proizvoda ukusu hrvatskih potrošača i iznimnu kvalitetu koju komuniciraju direktno potrošačima. To čine putem njihovih web stranica, nagradnih igara i jedne od najpoznatijih stranica, coolinarika.com. Na toj stranici većina mladih žena pronalazi recepte za neko ukusno jelo. Potrošački telefon je također izrazito važan oblik komunikacije s potrošačima jer potrošači mogu prijaviti sve što nije u redu. Služba koja se bavi takvim problemima nastoji ih riješiti zamjenom proizvoda ili nagrađivanjem korisnika.

Predstavnica Podravke istaknula je i neke od kriza koje mogu zadesiti kompaniju kakva je Podravka. Jedna od takvih kriza dogodila se prije nekoliko godina kada na kalničkim poljima nije bila uzgojena dovoljna količina bradavičastih krastavaca. Zbog toga su potrebnu sirovinu morali pribaviti iz susjedne Mađarske. To nije bio dobar način za zadržavanje kvalitete proizvoda jer ta vrsta krastavaca nije praktična za kiseljenje te su u kratkom razdoblju u potpunosti omekšali zbog čega su potrošači upućivali žalbe putem potrošačkog telefona i medija. Taj se potez odrazilo i na količinu prodanih proizvoda. Jako je važno da se pazi na sezonalnost, s obzirom da se neki proizvodi ne prodaju tijekom cijele godinu, spomenula je Dunja Milošić Odobašić. Studenti novinarstva odmah su pitali nije li to prevara kupaca i zašto bradavičaste krastavce nisu kupili na području Požeške doline ili u Virovitičko-podravskoj županiji. Gošća je odgovorila kako u tom trenutku nije bilo dovoljno sirovine na području cijele Hrvatske.

Gašenje Studene, prve hrvatske izvorske negazirane vode u boci, problem je koji je također zanimao studente jer nije potpuno jasno kako je do toga došlo, odnosno zašto se Studena nije mogla nositi sa svojim glavnim konkurentom, unatoč novoj ambalaži i ulaganju u proizvodne pogone. Milošić Odobašić kazala je kako joj je žao zbog gašenja Studene, što je bila odluka isključivo uprave. Dodala je odgovornost za to podijeljena između različitih sektora u Podravki. Preuzimanje Mercatora od strane Konzuma studenti su također istaknuli kao potencijalni problem za Podravku jer su njeni proizvodi u Konzumu loše pozicionirani. Podravkina menadžerica kazala je kako se problem pokušava riješti osnivanjem radnog tima koji vodi pregovore s Agrokorom.

 

?>