ŽIVOT

Svakog je dana sve više korisnika društvenih mreža, a sve je neuobičajenije ne biti jedan od njih. Facebook i Twitter dvije su najpopularnije društvene multimedijske platforme na svijetu. Iako su na prvi pogled slične, radi se, barem prema korisničkom iskustvu, o veoma različitim mrežama.

Facebook je višenamjenska društvena mreža koja omogućava postavljanje slika, videozapisa, poveznica, statusa, bilješki i igranje igrica. Postoje stranice čije se objave mogu pratiti nakon pritiska na Sviđa mi se. Za razliku od Facebooka, Twitter svojim korisnicima pruža mogućnost objave kratkih, 140 znakova dugačkih, statusa (tweets), a nečiji korisnički račun moguće je zapratiti pritiskom na gumb Follow.

Nakon prihvaćanja zahtjeva za prijateljstvo na Facebooku, među korisnicima je omogućeno obostrano komentiranje objava i slanje poruka, a postavke privatnosti korisniku omogućuju da određuje tko smije vidjeti objavljen sadržaj. Individualne objave mogu imati različite postavke privatnosti: Samo ja, Prijatelji, Javno ili Prilagođeno. Slanje privatnih poruka na Twitteru nije moguće ako se korisnici međusobno ne prate, a postavke privatnosti poprilično su ograničavajuće: nečiji objavljen sadržaj ili je dostupan svima (uključujući i one koji nemaju račun na Twitteru) ili ga mogu vidjeti samo osobe kojima to korisnik odobri. Također, nemoguće je odrediti privatnost za individualnu objavu.

„Volim Facebook zbog veće mogućnosti podešavanja privatnosti. Sviđa mi se to što određene objave mogu dijeliti samo s ljudima s kojima to želim“, priznaje studentica N. G.

Mjerenjem aktivnosti korisnika na Twitteru utvrđeno je da se 90 % aktivnosti događa unutar svega sat ili dva nakon objave tweeta, a interakcija među korisnicima na Facebooku, i to na pojedinom statusu, odvija se unutar nekoliko sati ili čak dana. Twitter je namijenjen za komunikaciju u realnom vremenu i za pretragu relevantnih i trenutno aktualnih vijesti. Facebook je namijenjen kontinuiranom razgovoru ili bezvremenskoj raspravi o pojedinoj temi.

Facebook je pogodan za uspostavu veza s prijateljima, članovima obitelji, poznanicima i osobama s kojima održavaju komunikaciju. Za razliku od Facebooka, Twitter nije baziran na društvenom aspketu, već na praćenju važnih tema, ljudi i razgovora koji su korisnicima važni i zanimljivi. Tweetovi mogu sadržavati oznake, populano nazvane hashtag, sastavljene od ključnog pojma s prefiksom #. Na taj način moguće je pronaći tweetove o određenoj temi jednostavnom pretragom korištene oznake.

„Twitter mi je super upravo zbog hashtagova pomoću kojih mogu brzo pratiti nove objave koje me zanimaju i koje su aktualne“, izjavila je studentica A. B.

Optimalno vrijeme za objavu sadržaja također je različito. Prema provedenim istraživanjima, najpopularnije vrijeme za objavu tweeta jest u 17 sati, a najpopularniji dan u tjednu – srijeda. Kada je riječ o Facebooku, najpopularniji dan za objavu sadržaja je subota, a doba dana – podne.

Popularnost između Facebooka i Twittera varira ovisno o zemlji. Facebook je dominantana društvena mreža u gotovo 130 zemaljasvijeta (uključujući i Hrvatsku). Međutim, korisnika Twittera na području Hrvatske ima nešto više od 19 000, a zemlje u kojima je Twitter broji najviše korisnika su Sjedinjene Američke Države, Brazil, Japan, Ujedinjeno Kraljvstvo i Indonezija.

?>