Hrana

Studenti i oni koji su se tek zaposlili sačinjavaju generaciju Z, točnije to su mladi rođeni između 1997. i 2012. godine. Već je niz istraživanja i studija napravljeno ne bi li se doznalo što ova tehnološki jaka, vrlo kreativna generacija koja ne poznaje svijet prije weba želi, preferira i može stvoriti.

Nedavno godišnje istraživanje neprofitne organizacije IFIC (International Food Information Council) o širenju spoznaja o hrani pokazalo je da je generacija Z sklona slijediti određene vrste prehrane. Clean eating stil prehrane koji se zalaže za konzumaciju neprocesuiranih i neprerađenih namirnica, te biljni proizvodi visoko su na listi njihovih prioriteta. Proizvode biraju na temelju oznaka ,,bio”, ,,eko” i ,,bez konzervansa”.

Bitno je istaknuti kako je riječ o prvoj globalnoj i tehnološki najpismenijoj generaciji. Oni su već u prvom desetljeću svog života imali prilike isprobati ili vidjeti kako se pripremaju jela iz gotovo svih krajeva svijeta. Enchilada, chimichanga, sushi, ramen, paella, Pad Thai i brojni drugi okusi odgajali su ove mlade ljude kao što su to nekada činile naše bake. U slučaju da im neka jela nisu fizički bila dostupna, u par klikova vrlo lako su mogli doznati koji su sastojci potrebni za pripremu istih ili pak uživati u gledanju kulinarskih emisija s najpoznatijim svjetskim chefovima i videouradcima pripreme recepata. Stoga ne čudi kako imaju konkretniju sliku što žele jesti i koji stil prehrane im odgovara.

Za razliku od generacija prije njih, generacija Z brine o okolišu. Čak trećina sudionika istraživanja bira plant based vrstu prehrane, sljedbenici su slow food pokreta, meso nastoje jesti u minimalnim količinama svjesni koliko mesna industrija čini štete okolišu.

Rezultati istraživanja pokazali su kako se ova generacija, kada je hrana u pitanju, educira isključivo putem društvenih mreža. TikTok, aplikacija koja broji preko 1,8 milijardi aktivnih korisnika te obiluje profilima na kojima je hrana glavni akter za mlade generacije je poput online knjige recepata. Većina TikTok kuhara nisu profesionalci, što je, čini se, i jedan od razloga popularnosti. Jednostavnost u izvedbi, neopterećenost detaljima, kratka dužina trajanja videa koje je moguće automatski ponavljati recept je privlačenja milijuna gledatelja u kratkom vremenu. Ova aplikacija i društvena mreža mlade uči kako pripremiti omlet bez jaja, palačinka špagete, jaja s pestom, pečenu tjesteninu s feta sirom, penne u umaku s votkom, napitak od ubua ili ljubičasti sladoled.

Za razliku od milenijalsa ova nova generacija voli kuhati, voli znati što jede, te ne smatra da je priprema hrane gubljenje vremena. Njihove navike su vrlo obećavajuće, a znanje, ako ne praktično barem teorijsko, skupljaju na temelju znatiželje, usuđuju se spajati nespojivo, usude se i pogriješiti i ostavljaju dojam da znaju što žele u kuhinji.

Izvor slika: Pexels

?>