(INTERVJU) Mario Pintar o internetu kao promotoru svega
Mario Pintar je dugogodišnji voditelj marketinga, uređivač web stranica, a predavanjem koje je nedavno održao na Sveučilištu Sjever želio je pokazati koje prednosti u marketingu nosi internet. Valja napomenuti kako je i prije koji tjedan sudjelovao u Okruglom stolu na Sjeveru govoreći o odlasku mladih iz Hrvatske.
Trenutno radi u tvrtki Hangar 18 gdje je voditelj marketinga, a uz to vrijeme posvećuje konferencijama, gostujućim predavanjima i pisanju blog članaka.
- Za one koji nisu bili na predavanju, tko su ta dva najstarija gospodina interneta koje spominjete u naslovu predavanja?
Prvenstveno sam mislio na e-mail i web. To su bila prva dva najkorištenija servisa na internetu, World Wide Web-u i e-mailu.
- Imaju li danas mladi u Hrvatskoj potporu pri osnivanju tvrtki?
Ima potpore, ima raznoraznih programa koje Vlada provodi kroz agencije, banke, komore itd. gdje mladi mogu doći do početnog kapitala.
- Imaju li uopće mladi ambicija za poslom kojim se Vi bavite?
Mislim da ima jer je mladim generacijama danas cijela ta tematika bliža. Internet, wi-fi, stalno nam iskaču neke poruke, mailovi. Mladima je sve to bliže i bolje se snalaze u tome nego mi stariji. Hrvatska dovoljno govori o sebi ako se gledaju Rimac ili Mrvoš s pametnim klupama. Ljudi su nekim svojim idejama napravili čuda.
- Koji bi savjet dali našem Sveučilištu da se globalno promovira?
Promocija se danas najviše orijentira online. Ono što je najviše poraslo je video, svi gledaju na Youtubeu nešto, a tu su i društvene mreže. Facebook, Instagram, Linkedin, Twitter – mi u firmi koristimo doslovno sve. Sveučilištu su ciljani korisnici mladi ljudi koji koriste sve to.
- Kakva je suradnja između Hangara 18 i Sveučilišta Sjever?
Ovo predavanje je početak suradnje Sjevera i Hangara, pokušaj da se nešto dalje napravi.
- Što se tiče Vaših blog članaka, koja publika Vas najčešće prati? Vidite li to po komentarima?
Da budem iskren, nema puno komentara, mislim da se ljudi nekada ne usude komentirati neke stvari. Uglavnom su to lajkovi i sheranja. Broj pregleda posta govori tebi kao autoru da je taj blog čitan, da se dijeli. Praćenjem kroz Google Analytics se vidi raste li čitanost ili pada. A što se tiče publike, tu je šarenilo, od mladih do starih.
- Koji je Vama najdraži dio posla?
Ovo što trenutno radim. To su marketing, digitalni marketing, mobiteli koje obožavam. Cijela ta tehnologija me zanima i kada radiš u firmi u kojoj koristiš ono što voliš i promoviraš na način da se za to čuje, onda je to spoj ugodnoga i korisnoga.
- Od svoje 10. godine bavite košarkom. Imate li još neki hobi koji se odmiče od interneta?
Da, još danas igram košarku rekreativno sa svojom ekipom iz Koprivnice te veteransku ligu za KK Podravac iz Virja. Također rekreativno igram i tenis jer kći trenira. U duši sam sportaš, mislim da taj sportski duh nosi priču sa sobom. On nosi upornost, angažman, nepriznavanje poraza, želja za pobjedom. To je i prednost ljudi koji se bave sportom.
Tu je i ono najbitnije, obitelj kojoj nastojim pružit što više vremena kada dođem s posla.
foto:Ivona Rož