ŽIVOT

Napokon možemo potvrditi kako su se tetovaže prebacile u pop kulturu i zaokupile trenutnu medijsku scenu. No, to nas ne bi trebalo začuditi s obzirom da smo generacija korisnika Interneta i televizije, gdje možemo bilo kada imati uvid u kulturu tetoviranja.

Društveni mediji sve više promoviraju tetoviranje preko poznatih tattoo umjetnika do celebrityija i to mnogim ljudima daje inspiraciju za samo jedno – istetovirati vlastito tijelo.

Tetovaže su danas zasigurno i više nego popularne i atraktivne te prihvatljive za razliku od prije kada su bile tabu tema. Prije otprilike 25 do 30 godina, tetovaže je bilo normalno vidjeti na mornarima, zatvorenicima ili pripadnicima neke bande, a bilo je jako čudno vidjeti ih na, primjerice, prodavačima ili učiteljima.

No, u Americi se 2005. godine započela emitirati popularna televizijska emisija pod nazivom Miami Ink u kojoj su gostovali razni cijenjeni i talentirani tattoo umjetnici. Glavni pokretač bio je Ami James, danas najpoznatiji umjetnik za to područje, koji posjeduje salon za tetoviranje pod istim nazivom. Naravno, od početka emitiranja njegov se posao proširio i ubrzo je postao poznat diljem svijeta, a Miami Ink počeo se emitirati u više od 160 država. Gosti njegove emisije nisu više bili tattoo umjetnici već celebrityiji.

Umjetnici poput njega samog, Tommyja Montoya i Kat von D postali su poznati zbog prikazivanja njihovih radova na televiziji. Njihov trud i talent postali su fokus većine mainstream medija. Zatim su se poznate zvijezde poput Rihanne, Davida Beckhama, Angeline Jolie i ostalih odlazile tetovirati kod spomenutih umjetnika, pa se njihov rad još više i intenzivnije proširio.

David-Beckham

David Beckham

 

Sada su tattoo umjetnici, ali i modeli, poznati na raznim društvenim mrežama poput Facebooka i Instagrama u obliku fan stranice, a ne samo putem TV emisije. Otkrivanje različitih dizajna i vrsta tetovaža otvorile su novi put kulturi tetoviranja. Osim društvenih mreža, poznate konvencije za tetovaže u velikim gradovima diljem Europe i Amerike pružaju mogućnost za upoznavanje sa omiljenim umjetnicima i ukoliko imaju sreće izaći sa jednom tetovažom.

Ostaje pitanje, što dalje? No, odgovor vjerojatno svi znamo, jer će Internet putem svih stranica i portala, poput najpoznatijeg Tattoodoa, promovirati industriju tetoviranja i uskoro ćemo na svakome i posvuda moći vidjeti tetovaže, ne samo u Americi, već i u Hrvatskoj. Obožavateljima tetovaža preostaje željno iščekivati nove i razne načine na koje će se razvijati i preplaviti popularnu kulturu.

?>