Hrvatska

Općina Pitomača malo je mjesto koje spaja Slavoniju i Podravinu, odnosno „kaj“ i „što“. Osim svoje bogate kulture i prirode, ona je i mjesto gdje se rodilo prvo craft pivo Virovitičko podravske županije. Pitko pivo iz Pitomačke pivovare.

Glavni majstor iza Pitomačkog craft piva je upravo Miroslav Novosel, veliki ljubitelj piva i samouki pivar koji je svoj hobi pretvorio u posao. Uz pomoć poduzetnika Marijana Rengela, Miroslav je pokrenuo uspješni brend koji iz dana u dan samo raste kao i njegovi simpatizeri.

POČECI PIVOVARE

Nakon nekoliko uspona i padova, pivovara je krenula u pogon 2017. godine. Nakon osam godina smišljanja i isprobavanja ne bi li se došlo do savršene recepture. Tih osam godina Miroslav ne smatra upornošću već čistim zadovoljstvom i ljubavi prema tom poslu koja ga i dan danas gura prema naprijed. Ime iza brenda nastalo je kao povezanost mjesta (Pitomača) gdje se pivo proizvelo i njegove pitkosti koja ga odlikuje.

Nisam bio zadovoljan jednoličnošću pivske scene u Hrvatskoj koju kreira industrija. Također sam imao želju za samostalnošću, te posjedovanjem svoje vlastite pivovare.“, podijelio je Miroslav kao jedan od motiva za osnivanje pivovare.

Ostavio je siguran posao u elektrotehničkoj struci kako bi  krenuo u novi životni izazov koji je bio uzbudljiv ali i nepoznat. Na putu do pokretanja pivovare, Miroslav je podijelio kako su mu glavne poteškoće bile vezane uz birokraciju, što je uključivalo hrpu papirologije te uz to i pronalazak odgovarajućeg prostora i kupnja adekvatne opreme.

INSPIRACIJA ZA CRAFT PIVA

ALE, ABA, IPA, CITRA, imena su nefiltriranih i nepasteriziranih craft piva koje spadaju pod kategoriju mutnih specijalnih piva, koja se danas mogu nabaviti od Slatine do Koprivnice, svaka posebna na svoj način, a ujedinjuje ih punoća okusa.

Miroslav se zaljubio u craft pivo male češke pivovare 2007. godine, koje je bilo drugačije od onog što je naše tržište u to vrijeme imalo za ponuditi, to ga je nagnalo na razmišljanje da počne stvarati nešto svoje što bi sadržavalo karakteristike tog češkog piva koje ga je oduševilo.

“Najdraže pivo mi je definitivno tamni ALE, po stilu Porter, odnosno tamno pivo jakog okusa klasičnog engleskog stila. Odlikuju ga jako hmeljne i sladne arome, a prevladava okus karamele i gorak okus prženog slada. To je pivo koje sam prvotno skuhao sebi iz gušta i koje nije mijenjalo svoju izvornu recepturu. Zbog čega mi je veoma drago da je prihvaćeno upravo tako od široke mase pivoljubaca.“

Miroslav ističe kako mu je izuzetno bitno da su sastojci za pivo kvalitetni i da ljudi budu svjesni kako dobivaju potpuno prirodan proizvod. Pivovara koristi nekoliko vrsta hmelja i ječma, uvozi belgijski kvasac, ječam većinom nabavlja iz Nove Gradiške, a hmelj uvozi iz Slovenije. Ponekad se s drugim pivarima udružuje u nabavkama sirovina kako bi prošli jeftinije.

PREDRASUDE KOJE DOLAZE UZ POSAO

Na svojim počecima ambiciozni pivar susreo se s nekolicinom neprihvaćanja i osuđivanja od svoje sredine. Male sredine, koja je poznata po vinima i u kojoj su bile normalne predrasude i glasine prema ljudima koji su se bavili takvim poslovima kao i craft pivom koje je ugledalo svijetlo dana u Pitomači 2017. godine. A u Hrvatskoj je tek bilo na početku procvata craft revolucije.


Miroslav Novosel u svom elementu.

Skoro svaki dan proveden u pivovari bio je za Miroslava tipičan radni dan, a kod ljudi je to moglo stvoriti razne predrasude s kojima se Miroslav susreo iz prve ruke.

Postojao je jedan period na početku kojeg je obilježavalo konstantno zaustavljanje od strane policije, bilo to ujutro, popodne ili navečer. Neovisno o dobu dana, svaki put su mi dali da pušem u dreger. Bilo je frustrirajuće što su povezivali moj posao s tim da konstantno konzumiram svoj proizvod i da sam pod utjecajem alkohola.

NAJVEĆI USPJESI I PLANOVI ZA BUDUĆNOST

Najvećim uspjehom smatram opstanak na tržištu unatoč korona krizi, također naš brend Pitko jača i sve je poznatiji na craft sceni kod Hrvata.“

Već dvije godine za redom u Pitomači se odvija Pitko trkačka liga. Pet tjedana, pet utrka i pet piva. Cilj utrke je popularizirati cestovno trčanje, odnosno rekreaciju. Svako kolo tematizirano je jednim stilom piva iz ponude Pitomačke pivovare. Ove godine sudionici imaju opciju odabrati i rekreacijsko hodanje od tri kilometara. Već prošli tjedan, to jest 2.9. započelo je prvo kolo. Sudionici nakon utrke imaju priliku uživati u proizvodima Pitomačke pivovare te se proveseliti na otvorenom.

Prošle godine, gospodin Danijel Petko došao je na ideju da se u Pitomači organizira neki događaj koji bi spojio i promovirao rekreaciju i zadovoljstvo. Zahvalni smo što je izabrao baš nas i predložio da trkačka liga nosi ime upravo našeg brenda Pitko. Suradnja je bila uspješna te se nastavila i ove godine, a nadamo se i ponovnoj suradnji.“

Što se tiče planova za budućnost, Miroslav već naporno radi na kreiranju novih proizvoda. Ima podosta probnih šarži koje još čekaju da ugledaju svijetlo dana. Naime zbog situacije s korona krizom i financijskom situacijom pivovare morat će malo pričekati, no nada se kako će to biti u skorije vrijeme.

Glavni ciljevi za budućnost su mi ustabiliti poziciju na tržištu, proširiti proizvodnju i uložiti u tehnološki proces proizvodnje. Uvijek težim napretku tako da mi je jedan od ciljeva i širenje svojeg brenda na tržištu. Prije korone nas je bilo u gotovo svakom dijelu Hrvatske, no korona je otežala stvari i dogodila se klasična priča sa zatvaranjima restorana i kafića. Trenutno svakako razmišljam o obnavljanju suradnji i širenju na domaće ali i strano tržište.“

Schreenshot s Instagram stranice Pitomačke pivovare.

Pitomačka pivovara je tek na svojem početku, a već broji mnoge uspjehe. Nakon mnogih izazova i korona krize koja je pogodila sve nas, a ponajviše male poduzetnike, Pitomačka pivovara je preživjela i to. Strast, volja i ljubav prema ovom poslu definitivno ne manjka majstoru craft piva Miroslavu. Njegova priča je motivacija za sve buduće male poduzetnike.

Izvor fotografija: Instagram stranica Pitomačke pivovare i privatna arhiva Pitomačke pivovare

Slični članci
?>