SVEUČILIŠTE SJEVER

Na Sjever Media i Dizajn Festu održan je panel „Digitalno doba: Koja je tajna uspjeha u medijima?“, gdje su poznata imena iz svijeta novinarstva, ali i digitalnih medija podijelili svoja iskustva, savjete i istaknuli lekcije te što je važno za uspjeh ljudi u ovom dinamičnom svijetu.


U svijetu koji se mijenja brže nego ikada, mediji prolaze kroz stalne transformacije. Na Sjever Media i Dizajn Festu, održanom pod pokroviteljstvom Sveučilišta Sjever, održan je edukativan, ali zabavan  panel na temu uspjeha u suvremenim medijima. Panel je okupio neka od najpoznatijih lica domaće medijske scene, Barbaru Kolar, TV i radijsku voditeljicu TOP Radia i HTVa, Joška Lokasa, TV voditelja HTVa, Daria Marčaca, TikTok konzultanta i osnivača Crew-a te Dražena Klarića, glavnog urednika Večernjeg lista. Moderatorica panela bila je Ivona Čulo, pročelnica Odjela za komunikologiju, medije i novinarstva Sveučilišta Sjever.

Svatko ima svoju priču, put do uspjeha nije isti

Panel je otvoren pitanjem koje je zajedničko svima u dvorani, kako pronaći svoje mjesto u svijetu medija? Odgovori su bili iskreni, često prožeti humorom i vlastitim iskustvima.

Barbara Kolar, jedno od najprepoznatljivijih lica hrvatskih medija, iskreno je priznala da društvene mreže nikada nije koristila kao alat za napredovanje u karijeri:
„Objavljujem stihijski, bez nekog plana, i iskreno, nikada nisam dodatno zaradila ili dobila više poslova zahvaljujući društvenim mrežama.” Ipak, jasno je istaknula što ju je cijelo vrijeme vodilo kroz karijeru: „Ono što me uvijek držalo na pravom putu je ljubav prema ovom poslu. Novinarstvo i vođenje bilo radijsko ili televizijsko nisu lagani poslovi, a da biste ih radili dobro, morate voljeti to što radite i stajati iza svake riječi koju izgovorite.”

Također je otkrivena zanimljiva anegdota, kako je bila je u užem izboru za voditeljicu popularnog kviza Tko želi biti milijunaš, no međutim na kraju ipak nije dobila tu priliku.

Joško Lokas, TV voditelj s dugogodišnjim iskustvom, u svom je prepoznatljivom stilu kroz šalu izjavio: „Treba vam dobar psihijatar ili psiholog za ovaj posao, jer novinari su često introverti kojima je pojavljivanje pred kamerama svojevrsna terapija.“ No, brzo je prešao na ozbiljnije teme i naglasio važnost publike: „Povjerenje je najvažnije. Publika je kralj svega što radimo. Ako im ne ponudite autentičnu priču, izgubit ćete ih. Storytelling je srž našeg posla, a eksperimentiranje nužno za razvoj.“

Dražen Klarić, glavni urednik Večernjeg lista, govorio je o odgovornosti koju mediji imaju prema društvu: „U svakom poslu imate odgovornost, no najvažnije je ostati čovjek. Možete nekome uljepšati život, ali i pretvoriti mu život u pakao. Bit je u slušanju i empatiji. Ako publika shvati da niste čovjek, odbacit će vas.“ Također je istaknuo koliko je važno stalno izlaziti iz zone komfora i prihvatiti činjenicu da su danas svi kreatori sadržaja.

Dario Marčac: Iz strojarstva na TikTok, od otkaza do uspješnog poduzetnika

Posebno je zanimljiva bila priča najmlađeg panelista, Daria Marčaca, koji je završio dvije srednje škole, strojarstvo i glazbenu, kao i fakultet strojarstva, a 2019. prvi je put čuo za TikTok. Danas je osnivač Crew-a, zajednice koja zapošljava 25 ljudi, a ujedno je i uspješni konzultant za TikTok strategije. „Kad sam počinjao, objavljivao sam 20 do 30 videa dnevno. U mjesec dana skupio sam 1000 pratitelja, što mi se tada činilo puno. Tada sam odlučio dati otkaz i posvetiti se TikToku. Cilj mi je bio imati 100 000 pratitelja do 1. siječnja 2020. godine što sam i uspio.”

Dario je otkrio kako je prvu zaradu ostvario prodajom majica s brendom TikTok Balkan, no ubrzo je shvatio važnu lekciju: „Ljudi me izvan TikToka nisu poznavali. Shvatio sam koliko je važno graditi osobni brend.“ Danas, s Crew zajednicom, savjetuje i podučava druge kako iskoristiti potencijal digitalnih platformi.

Savjeti studentima: Što biste voljeli da ste znali na početku?

Na samom kraju dinamičnog panela, moderatorica Ivona Čulo postavila je pitanje koje je posebno rezoniralo s publikom, većinom studentima koji tek ulaze u svijet medija: Što biste voljeli da ste znali na početku svoje karijere?

Odgovori panelista bili su iskreni, motivirajući i, prije svega, realni. Dražen Klarić, glavni urednik Večernjeg lista, nije skrivao koliko je upornost važna za opstanak i uspjeh u ovoj profesiji: „Upornost je ključ. Novinarstvo nije samo posao, to je način života. Iznad svega, najvažnije je biti čovjek. Budite ljudi.“

 „Morate voljeti ovaj posao, jer on nije lagan. Ako ne volite to što radite, nećete moći prenijeti istinu publici.“ poručila je Barbara Kolar te istaknula koliko je ljubav prema ovom poslu važna.

Dok je Dario Marčac, TikTok konzultant i osnivač Crew-a, ponudio savjet koji oslikava njegov vlastiti put, a to je biti hrabar: „Riskirajte! Sve što vam je zanimljivo, isprobajte. Ne možete puno izgubiti, a svaki pokušaj donosi novu lekciju.“

Joško Lokas, iskusni TV voditelj zaključio je s tri temeljna principa koja bi, kako kaže, svaki novinar trebao nositi sa sobom: „Za bolju stvarnost koju prenosimo, ključne su tri stvari: istina, empatija i tehnologija. Kao novinari morate biti stvarni i brzi.“

Panel je završio snažnom porukom koju bi svatko tko kroči u svijet medija trebao ponijeti sa sobom, u vremenu kada se informacije šire munjevitom brzinom, tehnologija se neprestano razvija, a publika postaje sve zahtjevnija, najvažnije je ostati vjeran sebi, svojoj publici i pričama koje vrijede. Jer, kako su svi panelisti poručili, bez istine i ljudskosti nema pravog novinarstva.

?>