HŽ naš svagdašnji
Lijepa Naša trenutno nema prugu koja može podnijeti brzinu od 200 kilometara na sat u redovitom prometu, a najveća moguća brzina ograničena je na 160 kilometara na sat.
Dok japanski vlakovi obaraju svjetske rekorde, HŽ u samom polasku kasni samo 2 sata. Podsjetimo da su japanski vlakovođe zbog jednominutnog kašnjenja – počinjali samoubojstva. Što rade vlakovođe u HŽ-u? Redovito prosvjeduju obustavom rada. Iz nekog hrvatskom narodu nepoznatog razloga oni se, kao pijan plota, hvataju za onu svima poznatu uzrečicu: Kakva plaća – takva rađa!
Studenti Sveučilišta Sjever u Koprivnici doživjeli su različite neugodnosti svakodnevno putujući HŽ-om.
„Prema rasporedu vožnje, vlak koji u 19:40 kreće iz Koprivnice, stigao bi u Zagreb već u 23:00.“
„Ljeti je toliko vruće da temperatura u vlaku iznosi 60 Celzijevih stupnjeva. Zar je toliki problem prozračiti vagone ili barem otvoriti prozore kako ne bismo bili prisiljeni svakodnevno se daviti u mirisu izlučevina znojnih žlijezda ostalih putnika?!“
„Zimi često rade klimauređaji pa hlade putnike na minus deset stupnjeva… Kao da nam nije dovoljno hladno izvan vlaka.“
„Putujući bilo kojom od linija HŽ-a, studenti i putnici izloženi su petnaestominutnom ili duljem čekanju na pojedinim postajama, i to bez prihvatljivog objašnjenja konduktera.“
„Vrlo se često dogodi da nestane struje tijekom vožnje. Ne gine nam čekanje u vlaku otprilike pola sata, što može biti problem ako putujete na ispit.“
Najbrži vlak na svijetu trenutno jest TGV (Train a Grande Vitesse) s rekordom od 574 kilometara na sat. U Slovačkoj će uskoro voziti Hyperloopkapsule, i to brzinom nešto većom od 1 000 kilometara na sat. U Hrvatskoj HŽ postiže brzinu od 12,20 kilometara na sat. Maksimalna brzina putovanja Hyperloopom iznosit će 1 200 kilometara na sat, a manju verziju ovog vlaka planiraju koristiti u Kaliforniji i Nevadi.
Europa i svijet otvaraju vrata novim i bržim vlakovima, no Hrvatska, čini se, apstinira. Američki inženjer i pokretač navedenog prijevoza budućnosti ElonMusk najavio je: „Brzine će biti tolike da će japanske superbrze vlakove ostaviti daleko, daleko iza sebe.“
S obzirom na situaciju, nadamo se da će HŽ svoja kašnjenja i spomenute neugodnosti ostaviti daleko, daleko iza sebe.