Moda

Osim second hand profila koji preprodaju vintage odjeću, na instagramu možemo pronaći i samozaposlene kreativce koji od tih modnih komada stvaraju mala umjetnička djela.

Estetski maksimalizam, ali promicanje minimalizma– kupuj manje, ali značajnije. Jedan je od premisa brenda Neha Neha.

 „Neha Neha je brend koji se bavi redizajnom vintage odjeće, a primarni fokus je oslikavanje trapera.“ Ovako svoju liniju posla predstavlja Nela Kliček. Mlada poduzetnica koja se za ovu vrstu posla počela zanimati još za vrijeme studiranja na Tekstilno tehnološkom fakultetu.

„Počelo je kada sam seriju završnih radova željela prebaciti na majice pa sam istraživala razne metode i tehnike. Ispočetka sam crtala po svemu, tenisicama, majicama, izrađivala sam torbice koje sam također oslikavala da bi se na kraju zaljubila u traper i to je sad „core“ djelatnost brenda.„

Prvi korak u procesu oslikavanja odjeće je pronaći dobar vintage traper

Često se taj zadatak pokaže i najtežim jer zahtijeva puno vremena i truda.„Pronalazak odjeće je poput drugog posla i prava avantura. Prave vintage komade pronalazim na buvljacima, ali sve češće online. Ima dana kad samo letim po gradu na biciklu i nalazim se s ljudima s Njuškala ili Mojih krpica pa čak i Instagrama koji prodaju vintage levisice. „

Oslikavanje i izrada odjeće je često samotan proces pa za prednost avanture pronalaska odjeće Nela navodi priliku za socijalizaciju i upoznavanje novih ljudi.

Nakon dobre pripreme odnosno pronalaska dobrog vintage komada, slijedi oslikavanje

„Oslikavanje se vrši u više faza jer u zadnje vrijeme volim slikati u više slojeva, dodavati različite oblike i simbole te zapravo teško mogu predvidjeti kako će izgledati finalni proizvod. To zna potrajati i do par dana jer se ipak boja treba sušiti i fiksirati, a ponekad treba i malo duže „muze zazivati“.“

Očito je da za svaki komad treba puno vremena i truda. Tu još dolazi i do izgradnje jedinstvenog brenda i njegove promocije. U Hrvatskoj je tržište malo i ograničeno jer smo još uvijek redovni konzumenti fast fashion industrije.

Nela je objasnila kako se probija i snalazi na tržištu

„Zadnjih godinu dana sam se fokusirala isključivo na vanjsko tržište gdje se na različitim handmade sajmovima jako dobro filtrira publika koja prepoznaje moje komade kao investiciju u art, ali i investiciju u održivu modu. To je jedna od premisa Neha brenda – održivost i recikliranje. Moji komadi jesu estetski maksimalizam, ali promiču minimalizam – kupuj manje, ali značajnije. Ulaganje u manje brendove i poticanje malih poduzetnika je jako bitno. Zato mi je jako drago vidjeti rast vintage brendova u Hrvatskoj, a i u svijetu. Takva disrupcija u  tekstilnoj industriji u kojoj nažalost prevladava fast fashion je prijeko potrebna.“  

Koronavirus snažno je pogodio sve samostalne poduzetnike. Nela je utjecaj pandemije na vlastiti posao okarakterizirala ovako: „Svakako je loše utjecala jer dosta ovisim o sajmovima u inozemstvu, prije svega u Austriji gdje već imam izgrađenu reputaciju, ali gradila sam i online prisutnost te online shop tako da sad radim na prilagođavanju poslovnog modela.“

Nela je potaknuta trenutnom situacijom počela izrađivati maske za zaštitu od virusa.

U dogovoru s klijentima radi i komade po narudžbi uz uvjet da je u sklopu Neha Neha brenda i estetike. „ Naravno slušam nečiju viziju i volim proizvod timskog rada, a to je personalizirani i potpuno unikatni odjevni predmet. Često mi se javljaju cure s jaknama od svojih roditelja koje su oni nosili u mladosti i onda priča dobiva jedan sentimentalni aspekt. I to je zapravo divno, spoj održive mode i recikliranje.“

Neha Neha brend prepoznatljiv je po raznim šarenim motivima koji zasite svaki komad do razine maksimalizma

„Kad nosiš Neha komad očekuj da će ti taj dan prilaziti mnogo ljudi.  Stvarno volim eksperimentirati s različitim simbolima i tehnikama. Motiv očiju crtam od još srednje škole i knjige i bilježnice su mi uvijek bile prekrivene očima. Jedno vrijeme sam bila opsjednuta s mandalama, a sad težim nekim arhetipskim linearnim oblicima poput sunca, mjeseca, zmija… Simboli su mi zanimljivi i reakcije različitih ljudi na njih na mojim komadima.“  izbor motiva objašnjava Nela.

Estikom kojom obilježava svoj brend, nije ni čudo što je osobni stil opisala jednom riječju- Eklektičan! „Uživam u trendovima, volim birati koji ću uklopiti u svoj stil, ali bez pritiska. Jako mi se sviđa što je danas moda apsolutno liberalna i da možemo uživati u raznim stilovima, od pin up-a do health goth đira. Živimo u zanimljivim vremenima.“

„Jako mi se sviđa originalnost i smjelost Molly Goddard, guilty pleasure mi je gledati stare Moschino revije iz 90 ih, a posebno štujem Elsu Schiaparelli i način na koji je uspjela iskombinirati smisao za humor s čistim glamurom. Pratim hrpu ilustratorica na Instagramu i jako mi se sviđa ta neka ženska energija i estetika.“ komentirala je neke od svojih uzora.

Ovaj posao ima prednosti i mane čije se granice često preklapaju

 „Sam sam svoj šef i samostalno donosim sve odluke te imam apsolutnu kontrolu nad svime. To je prednost, ali i mana. U svakom poslu treba naći dobre suradnike tako da se jedan dio odgovornosti može „outsourcati“. Svatko tko se bavi vlastitim biznisom zna da iza toga stoji puno truda i naravno uz ovaj posao radim i druge, ali svakako bi kroz par godina željela da je Neha Neha primarna djelatnost.“

Odjeću možete pronaći i kupiti na Instagram profilu NehaNehaClothing ili na etsy profilu istog imena.

„Handmade odjeća ima svoj „potpis“ i to je osobni „touch“ osobe koja ju izradila što se vidi na kvaliteti i načinu izrade. Nositi odjeću kad znaš lice osobe koja je ju izradila je veće zadovoljstvo nego zgrabiti neki „fast fashion“ komad tek tako ili usput „jedinstvenost svojih modnih komada objasnila je Nela.

Ako tražite unikatni komad trapera ili imate ideju za vlastiti dizajn na vintage komadu potražite i kontaktirajte Nehu Nehu. Kupit će te personalizirano i potpuno jedinstveno malo umjetničko djelo.

Izvor fotografija: NehaNehaClothing instagram, fotografi: Nela Kliček

?>