Hrvatska

Od početka pandemije COVID-a 19, svi profesori i učenici bili su primorani naglo se prilagoditi novonastaloj situaciji. Razgovarali smo s profesoricom Mariom João Vinković, koja podučava engleski jezik u Ekonomskoj i trgovačkoj školi Čakovec, 20. svibnja 2021. godine u Čakovcu gdje nam je ispričala njenu priču kao profesorica tijekom pandemije COVID-a 19.

S obzirom na novonastalu situaciju, plan i program nastave morao se prilagoditi u svakoj školi diljem Republike Hrvatske. Od „normalne“ kontaktne nastave u školi do „nenormalne“ online nastave koristeći razne usluge koje omogućuju video komunikaciju za održavanje nastave. Medijske platforme koje pružaju komunikaciju te video komunikaciju profesorima s učenicima su „Yammer“ i „Zoom“. U Ekonomskoj i trgovačkoj školi Čakovec, profesori engleskog jezika morali su pronaći odgovarajuće digitalne alate koji su se mogli prilagoditi stupnju znanja engleskog jezika učenicima. Također, profesori su morali potražiti dodatne digitalne materijale i pretvoriti postojeće materijale u digitalnu verziju kako bi učenicima olakšali za učenje. U to vrijeme, bilo je uloženo mnogo truda od strane profesora koji su proveli mnogo sati kasno u noć kako bi pripremili sve potrebne materijale za svoje učenike. Nažalost, mnogim profesorima i učenicima se pogoršao vid od gledanja u ekran po cijele dane te pogrešno držanje tijela. Zbog nagle promjene, profesori su se suočili s raznim zaprekama. Najbitnija zapreka bila je kako je nemoguće motivirati učenike za rad tijekom online nastave, koliko god se oni trudili bilo je vrlo teško doprijeti do učenika te ih motivirati. „Problem je u tome što ponekad ne mogu doprijeti do učenika te ih motivirati kako bi što bolje razumjeli gradivo te učili za što bolji ishod.“ rekla je prof. Maria João Vinković. Jedna od zapreka održavanja online nastave bio je internet, mnogo puta je došlo do preopterećenja interneta te pukle veze video komunikacije. Shvatili su kako neki učenici nisu informatički pismeni te ne razumiju kako rješavati zadatke online što je profesore iznenadilo. Štoviše, pojavila se dodatna zapreka kod rješavanja zadataka kako mnogi učenici nisu uopće rješavali zadatke ili su već prepisali zadaću od drugih. Kada su učenici prepisivali zadaću od drugih mnogi od njih nisu se ni potrudili da izmjene odgovore već im je bilo svejedno hoće li profesor primjetiti ili ne. Stoga, učenici koji ne razumiju engleski jezik ne mogu dobiti odgovor na pitanje koje su postavili već moraju čekati kraj nastave da profesor odgovori. Aktivnost na nastavi znatno se smanjila te mnogi učenici koji ne razumiju gradivo samo šute kada ih se pita „Razumijete li gradivo ili imate neka pitanja?“. Međutim, manji broj učenika aktivno sudjeluju na online nastavi, uredno i na vrijeme šalju zadaću te imaju bolji uspjeh na pismenim i usmenim ispitima. Uvijek će biti podjela među učenicima, oni koji nisu motivirani i odbijaju raditi zadaću te oni koji su motivirani i teže ka boljem uspjehu. Stoga, na profesora pada odgovornost da motivira učenike za učenjem. Neki učenici to shvate odmah i cijene profesora, a neki to shvate kasnije. Prednost ovakve nastave jest održavanje kontinuiranog rada kako učenici bi mogli nastaviti svoje obrazovanje te kako ne bi izgubili naviku učenja i školskog rada. „S obzirom na situaciju, drago mi je kako se nastava dalje održavala iako nas je zadesila ovakva situacija kojoj se nitko nije nadao.“ rekla je prof. Maria João Vinković. Svi profesori se nadaju kako će ovakva situacija normalizira i da čim prije prođe kako bi se svi profesori i učenici za stalno vratili u školu.
Posao profesora nije lak, a novonastala situacija ne olakšava profesorima njihov posao. Svejedno, profesori se trude kako bi pružali svojim učenicima što bolje obrazovanje iako se nastava održava na daljinu.

?>