Mediji

Atletika, kao kraljica sporta, reklamira zajedništvo među narodima. Biciklizam, jedriličarstvo i ekstremni sportovi promoviraju turizam, a američki nogomet reklamira gotovo sve.

Što je zajedničko ženskom donjem rublju i američkom nogometu? Osim romantičnih avantura sportaša i navijačica, može se reći da ovo dvoje spaja i reklamna industrija. Tako se u reklamnom bloku ovogodišnjeg finala Super Bowla, najvažnijega sportskog događaja u SAD-u, uz Heinekenovo pivo na neobičan način reklamirao vodeći brend ženskog donjeg rublja – Victoria Secret. U njihovu kratkom reklamnom bloku izmjenjivali su se kadrovi atraktivnih modela u uskim sportskim dresovima koje inače nose igrači američkog nogometa.

Osim toga, svoje su mjesto u najelitnijem terminu emitiranja izborili i bomboni Skittles, čokoladice Snickers i Humble Pie, američka kulinarska emisija bivšeg igrača američkog nogometa (footballa) Terrela Owensa. Prošle je godine preko malih ekrana ovaj sportski spektakl pratilo gotovo 111,5 milijuna gledatelja, a 30 sekundi reklamnog prostora koštalo je vrtoglavih 4,5 milijuna dolara. U tom najgledanijem terminu ovi su brendovi mogli doprijeti do najviše potencijalnih kupaca.

Dok spomenute reklame podjednako ciljaju i na muško i žensko tržište, popularni europski nogomet uza sebe najviše veže promociju proizvoda čiji su potrošači pretežito muškarci. U udarnim terminima – minutu prije utakmice, u poluvremenu i na kraju sportskog duela – nekoliko je sekundi predviđeno za najbolje plaćene sponzore koji prodaju pivo i sportsku opremu te za tehnološku i automobilsku industriju.

Kako stoji u priopćenju na službenoj internetskoj stranici UEFE, u nadolazećoj će godini globalni sponzori biti Adidas, Calsberg, Coca-Cola, Continental, Kia i Hyundai. Prema izvješću internacionalne marketinške agencije za procjenu tržišta u sportu i tehnologiji (IMR), UEFA je za sponzoriranje lige prvaka Heinekenu isplatila čak 70 milijuna dolara za jednu godinu.

Televizijske kuće prilikom emitiranja sportskih događaja u svojim reklamnim blokovima brižno čuvaju prostor za vodeće proizvođače sportske opreme ili za svakog tko može platiti 4,5 milijuna dolara za 30 sekundi reklame. Sportski su događaji, zahvaljujući televizijskim kućama, postali jedni od najboljih načina da se privuče pažnja potencijalnih potrošača.

?>