Stiže nova knjiga Saše Petra koja otkriva kako greške preokrenuti u vlastitu korist
„Kako uspjeti zahvaljujući greškama“, naziv je nove knjige autora poslovnih knjiga i ekonomista dr. sc. Saše Petra, ujedno i predavača na Sveučilištu Sjever, te na još nekoliko visokoškolskih ustanova. Iza dr. sc. Petra je već 27 objavljenih knjiga, koje se bave poslovnom komunikacijom, upravljanjem i organizacijom, te nude rješenja za probleme s kojima se najčešće susreću ljudi u modernom poslovnom svijetu. U novoj knjizi, koja bi trebala biti objavljena ovoga ljeta, na red je došao jedan od najvećih strahova modernih menadžera – suočavanje sa činjenicom da nitko nije nepogrešiv.
Stalno učenje
-U novoj knjizi bavim se činjenicom da smo svi opterećeni strahom od mogućnosti da u nečemu pogriješimo, budući da je naša poslovna i komunikacijska kultura zasnovana na traženju tuđih grešaka i njihovom isticanju kao potvrde da netko nema pojma o poslu koji radi. No, greške su nešto potpuno normalno i prirodno, nešto što će se događati zbog jednostavne činjenice da tko radi, taj i griješi.U mojoj bivšoj tvrtci 3M još su se 1943. godine vodili mišlju kako svatko tko radi ponekad mora pogriješiti. Na greške ne treba „skakati“, već vidjeti zašto su se dogodile i što učiniti da se to ne ponovi. Na žalost, u našem društvu je prisutna patopsihologija prema kojoj je uvijek važno uperiti u nekoga prstom i reći da je on kriv. Ne učimo od boljih od nas, nego tražimo one koji griješe kako bismo ih mogli istaknuti kao propale slučajeve i luzere. To je ubitačno za svaku ideju i inovativnost. Edison je žarulju stvorio iz tisućitog pokušaja, a onih 999 nije doživljavao kao neuspjeh već je govorio kako je otkrio 999 načina kako žarulja ne radi – pojašnjava osnovnu tezu svoje nove knjige dr. Petar. Ta, i druga učenja iz njegovih poslovnih knjiga implementirana su i u predavanja koja održava za studente diljem Hrvatske, nastojeći im prije svega dati do znanja koliko je važno stalno se usavršavati i nadopunjavati svoje znanje.
-Svijet se konstantno mijenja i zbog toga svoje znanje moramo stalno nadograđivati. Vrijeme u kojem smo konkurentni sa znanjem koje posjedujemo se stalno skraćuje. Primjerice, 1986. godine ja sam sa svojim znanjem bio konkurentan šest godina, dakle u tom razdoblju nisam trebao učiti ništa novo. Danas u društvenim znanostima znanje morate nadograđivati svakih 12 do 18 mjeseci, a u tehničkim znanostima svakih šest do 12 mjeseci – pojasnio je dr. Petar. Pritom je važno, dodao je, da se studiranje shvati ozbiljno, kako bi na završetku školovanja mladi ljudi raspolagali znanjima koja će im biti od koristi pri zapošljavanju.
-Uvijek govorim svojim studentima da, kad su već na predavanjima, slušaju što im se govori. Govorim im: „Nemojte biti na nastavi forme radi. Studenti u Njemačkoj i Americi pažljivo slušaju profesore da bi vama jednog dana bili šefovi.“Ako želite biti uspješni, ne smijete prestati učiti i nikad ne čuvajte ideje samo za sebe – kaže dr. Petar. Sve do sada navedeno samo neki od savjeta koji se mogu pronaći u njegovim poslovnim bestsellerima koje je, otkriva nam, počeo pisati sasvim slučajno. Prije toga je radio kao ekonomist u velikim tvrtkama, kao što su Končar, Munja, 3M, potom u HGK i dr.
Sve je na prodaju
-Godine 1998. sam sa suprugom otišao na Korčulu gdje je sa svojim kolegama fizioterapeutima sudjelovala na stručnom kongresu. Kako je bila zima, kad se u Vela Luci nema baš nešto raditi, pa je i šetnja uz rivu kratko trajala, otišao sam poslušati njihova izlaganja. Kad su me kasnije pitali kakvi su bili, iskreno sam im rekao – grozni! Tada su mi predložili da im napišem nekoliko savjeta za nastupanje pred publikom. Prihvatio sam prijedlog i tako je nastala moja prva knjiga o poslovnoj komunikaciji “Recite to jasno i glasno” – kaže naš sugovornik. Spomenuta je knjiga doživjela sedam izdanja, što je rijetko za hrvatske prilike.
-Kupovala su je djeca roditeljima za posao, a roditelji djeci za bolju prezentaciju znanja na ispitima. Nikad neću zaboraviti kako me na sastanku u jednoj firmi potražila tamošnja čistačica kako bi mi zahvalila jer je uz tu knjigu njezin sin riješio probleme s mucanjem. I danas me prođu trnci kad se sjetim toga – prisjeća se dr. Petar.
Nakon knjige o prezentaciji, uslijedila je, kako logika i nalaže, knjiga o pregovaranju, potom o prodaji, menadžmentu, o vođenju sastanaka itd.
– Znatiželjna sam osoba, spreman prenijeti znanje studentima i zajedno učiti s njima. Zanima me puno područja i uvijek stečena znanja nastojim povezati, kako bi studenti vidjeli da danas biti „fah idiot, specijaliziran samo za jedan dio poslovanja“ nije odluka koja će donijeti uspjeh. Primjerom pokazujem da je potrebno puno detalja povezati, surađivati sa drugim ljudima, kako bismo povezali naše znanje i zajedno bili konkurentniji na tržištu. Na primjer, ako znate dobro prezentirati, dobro ćete i pregovarati, a ako ste dobro pregovarali, dobro ćete prodati svoju ideju, misao, proizvod ili uslugu. Danas se sve svodi upravo na to – prodaju. Mi svakodnevno prodajemo svoje i kupujemo tuđe misli, ideje, znanja, proizvode i usluge, a da toga možda i nismo svjesni – zaključuje naš sugovornik.