Škola je institucija znanja, ne imovinskog stanja!
Nosiš iste tenisice već drugu godinu za redom!
Hodaš u istoj odjeći po kući i takav dolaziš u školu!
Imaš li ti išta drugo za obući?
Oprosti a to što piše na tenisicama, to je kao neka marka ili?
Neugodna pitanja, koja ne biste voljeli da vam ih itko postavi, zar ne?
Problem imovinskog stanja, jedan je od ozbiljnijih načina diskriminiranja koji je sve više prisutan u školskim ustanovama. Retorička pitanja postavljena na početku ukazuju na svakodnevno komuniciranje između učenika u osnovnim i srednjim školama. Nada za rješenje ovakvog problema, samo je jedna. Različito pretvoriti u jednako, u zajedništvo bez predrasuda.
Uvođenje uniforma u osnovne škole, kao rješenje imovinske diskriminacije.
Jeste li znali da u svijetu postoje zemlje koje ovaj način odgoja uspješno provode dugi niz godina? Tu ubrajamo: Japan, Australiju, Kinu, Francusku, Indiju, Irsku, Englesku…
Svaka od tih država provodi nošenje uniforma na različit, svojevrstan način, ali svrha svih je ista.
Ono što se ovakvim postupkom želi postići je sljedeće:
• Uniforme smanjuju sve veću uočljivost imovinskih razlika među učenicima.
• Uniforme mogu usmjeriti profesore i druge da razlikuju učenike po znanju.
• Nošenje uniformi može umanjiti troškove potrebne za uobičajenu odjeću koju nose djeca.
• Nošenje uniformi potiče osjećaj zajedništva te smanjuje mogućnost otuđenja, izoliranja, ismijavanja i nasilja.
• Usmjeravanje učenika da svoju individualnost izraze, prije svega ističući svoje talente u procesu obrazovanja.
U anonimnoj anketi dali smo mogućnost ljudima da izraze svoja mišljenja o uvođenju uniforma u osnovne škole.
63,2% ispitanika smatra da je uvođenje uniforma u osnovne škole dobra i korektna ideja, dok se 36,8% ispitanika protive istoj.
Rezultati ankete pokazali su da 64,3 % ispitanika, onih koji se protive uniformama ipak smatraju da one mogu suzbiti imovinske razlike.
Neki od odgovora ispitanika:
Uvođenje uniformi ima i prednosti i mane kao i sve… Prednost, naravno je to što bi učenici bili svi isto odjeveni i umanjila bi se diskriminacija i zadirkivanje vršnjaka na temelju njihovog imovinskog stanja. Samim time učenicima bi bilo ugodnije u školi, doduše smatram da je unošenje nečega takvoga, pomalo i glupo s obzirom na to da ni sam sustav cjelokupnog školstva nije postavljen kako spada po mojem mišljenju. Ima puno većih problema koje bi trebali riješiti.. Dapače da je uvođenje uniformi u škole napredak prema boljemu, ali bi se trebalo prvo pozabaviti bitnijim problemima.
U potpunosti sam za školske uniforme jer je u školama stopa nasilja upravo zbog odijevanja prevelika, a uniforme bi to mogle spriječiti. Što individualnosti tiče, škola bi trebala ponuditi bezbroj aktivnosti u kojima se učenici mogu pronaći i tako raditi na vlastitoj individualnosti, odjeća i imovinske stvari nas ne čine osobama, ali često stvaraju barijeru između onih koji imaju više i onih koji imaju manje.
Imovinske razlike između učenika ne bi bile toliko vidljive i osiguralo bi se da su svi učenici prikladno odjeveni.
Bilo bi jednostavnije za roditelje, a i djeca se ne bi razlikovala (u smislu, netko ima bolje/skuplje i sl.)
Izvor fotografije: pixabay