Sa svojom biciklističkom infrastrukturom Koprivnica s razlogom nosi naziv “Grad bicikla”
Bicikl je omiljeno prijevozno sredstvo ljudi svih dobnih skupina. Neki ga koriste rekreativno, neki ga koriste da izbjegnu gužve, a neki jednostavno uživaju u svakom trenutku provedenom na biciklu. Upravo je taj potencijal prepoznao grad Koprivnica.
Dolaskom velikog broja studenata Koprivnica se nametnula kao sveučilišni grad u usponu. Prepoznavši prednosti EU fondova, Grad je uložio sredstva u biciklističku infrastrukturu. Tako možemo vidjeti veliki broj biciklističkih staza, brojna parkirališta za bicikle, ali i sustav gradskih bicikala BicKo. BicKo ima nekoliko stanica diljem Koprivnice i omogućava nesmetanu vožnju cijelom Koprivnicom, studentima stvarajući pogodnost da uopće ne moraju koristiti vlastiti bicikl.
Usporedivši Koprivnicu s Varaždinom, odnosno Zagrebom, dolazimo do sljedećih zaključaka: Varaždin, iako zavidne biciklističke kulture i infrastrukture, nema sustav javnih bicikala. Koprivnica ima 60 besplatnih bicikala koji su na raspolaganju od travnja do prosinca, a mogu se ostaviti na 7 mjesta diljem grada. Njihovo je korištenje u potpunosti besplatno.
Zagreb, koji se pokušao nametnuti kao biciklistički grad ipak nije zadovoljio biciklističku infrastrukturu. Također ima sustav javnih bicikala, međutim, koji se plaćaju. Tako s 50 dostupnih bicikala na 14 stanica nemaju razloga za veselje. Statistički gledano, u Koprivnici na 514 stanovnika dolazi jedan bicikl, dok u Zagrebu tek svaki 15800. stanovnik ima svoj javni bicikl.
Pitali smo tri studenta Sjevera iz tri različita kraja Hrvatske, s različitim biciklističkim infrastrukturama što misle o Koprivnici kao gradu bicikala.
Prvi student dolazi iz Zagreba: „Zagreb nema dobru biciklističku infrastrukturu. Kod nas se više ulaže u fontane nego u bicikliste… Od biciklista se ne može profitirati. Staze za bicikle su rijetko iscrtane, a one koje postoje su već same po sebi toliko jadne da je gotovo upitno čemu uopće služe. Prometna kultura u Koprivnici je veća u odnosu na Zagreb, tu se biciklist cijeni kao sudionik u prometu. Osjećam se sigurno.“
Da bicikl nije samo prijevozno sredstvo, već i veliki faktor u uspješnom studiranju priča nam student iz Varaždina: „Budući da nemamo liniju do faksa, a taksi košta, Bicko je genijalno rješenje. Koliko sam puta samo stigao na predavanje biciklom, ili na vlak. Da nema Bicka, studiranje bi bilo mnogo teže.“
„Znate kako se kaže, u Koprivnici ćete prije stradati od bicikla nego od auta.“, slikovito nam je situaciju u Koprivnici prikazao domaći student. O biciklizmu o Koprivnici ima samo riječi hvale: „Biciklistička infrastruktura je odlična. Zasebne staze omogućavaju nam da se vozimo gotovo cijele godine, kada god to vrijeme dozvoli.“
Bicikl i čovjek odlični su prijatelji u Koprivnici. Briga za zdravlje koja se javlja kao pozitivna posljedica biciklizma, kao i jeftiniji, brži i atraktivniji transfer od točke a do točke b samo su još jedan poticaj da se ljudi što više koriste biciklom kao prijevoznim.