Tehnologija

Bicikl je omiljeno prijevozno sredstvo ljudi svih dobnih skupina. Neki ga koriste rekreativno, neki ga koriste da izbjegnu gužve, a neki jednostavno uživaju u svakom trenutku provedenom na biciklu. Upravo je taj potencijal prepoznao grad Koprivnica.

Dolaskom velikog broja studenata Koprivnica se nametnula kao sveučilišni grad u usponu. Prepoznavši prednosti EU fondova, Grad je uložio sredstva u biciklističku infrastrukturu. Tako možemo vidjeti veliki broj biciklističkih staza, brojna parkirališta za bicikle, ali i sustav gradskih bicikala BicKo. BicKo ima nekoliko stanica diljem Koprivnice i omogućava nesmetanu vožnju cijelom Koprivnicom, studentima stvarajući pogodnost da uopće ne moraju koristiti vlastiti bicikl.

Usporedivši Koprivnicu s Varaždinom, odnosno Zagrebom, dolazimo do sljedećih zaključaka: Varaždin, iako zavidne biciklističke kulture i infrastrukture, nema sustav javnih bicikala. Koprivnica ima 60 besplatnih bicikala koji su na raspolaganju od travnja do prosinca, a mogu se ostaviti na 7 mjesta diljem grada. Njihovo je korištenje u potpunosti besplatno.

Zagreb, koji se pokušao nametnuti kao biciklistički grad ipak nije zadovoljio biciklističku infrastrukturu. Također ima sustav javnih bicikala, međutim, koji se plaćaju. Tako s 50 dostupnih bicikala na 14 stanica nemaju razloga za veselje. Statistički gledano, u Koprivnici na 514 stanovnika dolazi jedan bicikl, dok u Zagrebu tek svaki 15800. stanovnik ima svoj javni bicikl.

bic2

Ipak nisu sva mjesta prilagođena biciklistima. Srećom, u Koprivnici toga ionako ima dovoljno.

 

Pitali smo tri studenta Sjevera iz tri različita kraja Hrvatske, s različitim biciklističkim infrastrukturama što misle o Koprivnici kao gradu bicikala.

Prvi student dolazi iz Zagreba: „Zagreb nema dobru biciklističku infrastrukturu. Kod nas se više ulaže u fontane nego u bicikliste… Od biciklista se ne može profitirati. Staze za bicikle su rijetko iscrtane, a one koje postoje su već same po sebi toliko jadne da je gotovo upitno čemu uopće služe. Prometna kultura u Koprivnici je veća u odnosu na Zagreb, tu se biciklist cijeni kao sudionik u prometu. Osjećam se sigurno.“

Da bicikl nije samo prijevozno sredstvo, već i veliki faktor u uspješnom studiranju priča nam student iz Varaždina: „Budući da nemamo liniju do faksa, a taksi košta, Bicko je genijalno rješenje. Koliko sam puta samo stigao na predavanje biciklom, ili na vlak. Da nema Bicka, studiranje bi bilo mnogo teže.“

bic3

Korisnik BicKo sustava

 

„Znate kako se kaže, u Koprivnici ćete prije stradati od bicikla nego od auta.“, slikovito nam je situaciju u Koprivnici prikazao domaći student. O biciklizmu o Koprivnici ima samo riječi hvale: „Biciklistička infrastruktura je odlična. Zasebne staze omogućavaju nam da se vozimo gotovo cijele godine, kada god to vrijeme dozvoli.“

Bicikl i čovjek odlični su prijatelji u Koprivnici. Briga za zdravlje koja se javlja kao pozitivna posljedica biciklizma, kao i jeftiniji, brži i atraktivniji transfer od točke a do točke b samo su još jedan poticaj da se ljudi što više koriste biciklom kao prijevoznim.

?>