drafthouse.com
Filmska adaptacija istoimenog romana

Neobična drama pod nazivom „Tajni život pčela“ (2008.), filmska je adaptacija romana spisateljice Sue Monk Kidd. Ovaj genijalni film redateljice Gine Prince-Bythewood vraća nas u šezdesete, točnije, 1964. godinu u Južnu Karolinu koja je u to vrijeme bila pristrana isključivo bijelcima.

U samom početku vidimo lošu obiteljsku situaciju. Četrnaestogodišnjakinja, Lily Owens (Dakota Fanning) trpi nasilno ponašanje njezinog oca T. Reya (Paul Bettany) koji je krivi za nesretan život. Njihov disfunkcionalni odnos i Lilina sjećanja na ubojstvo majke, nagnu je na odlazak od kuće. Uz sve to, kroz splet okolnosti, njezinu dadilju Rosaleen (Jennifer Hudson), afroameričkog podrijetla, pretuku trojica rasista. Lily i Rosaleen kreću u potragu za mjestom na kojem je snimljena jedina fotografija njezine majke. To mjesto, koje možemo opisati kao, rozu kuću meda, posjeduju sestre  medarice Boatwright (Sophie Okonedo, Alicia Keys i Queen Latifah).

Četrnaestogodišnjakinja i njezina dadilja usele se pod lažnom pričom te krenu u normalniji život. Za vrijeme boravka kod sestara Boatwright, Lily nauči puno toga o pčelama kao i o životu koji do sada nije imala. Film se, kroz jednu toplu priču, bavi i temom rasizma kao i afroameričkim osobama koje nisu imale pravo glasa. Redateljica tako prikazuje obje strane; pozitivnu i negativnu – u istom vremenskom okviru. Zbog toga, ove ‘junakinje’, bez obzira na sve što ih je snašlo i dalje pokušavaju pobijediti životne nedaće. Film nam pokušava približiti sliku prošlosti u kojoj se život Afroamerikanaca smatrao manje vrijednim. Prikazuje nam situacije u kojima su se svaki dan nalazili – od podijeljenih kino dvorana za ‘obojene’ pa sve do osnovnih stvari poput šetnje. No, Tajni život pčela se ipak odlučuje za pozitivnu stranu priče. Teškoće s kojima su se te snažne žene borile, prestaju tada kada shvate da imaju jedna drugu kao oslonac. Pa tako predstavlja ono što svi zaslužuju; ljubav i poštovanje. Ovaj film, pun suza i smijeha, preporuka je onima koji u moru negativne energije zaboravljaju koliko život može biti lijep.

?>