Književnost

Ljubav u doba kolere je roman koji klasičnu ljubavnu priču dovodi do ekstremne opsesije koja traje pedeset godina

Kada bi Marquez pisao danas vjerojatno bi naslov bio ljubav u doba korone. No, ovo djelo je izdano prije 35 godina, vrijeme kada ljudi nisu ni slutili da će se pojaviti korona, ali znali su za koleru. Ljubav u doba kolere je jedna od najdražih knjiga Oprah Winfrey, a u prvoj sezoni popularne serije Kako sam upoznao vašu majku glavni protagonist Ted Mosby upravo je ovu knjigu proglasio svojom omiljenom.

Autor ovog romana, Gabriel Garcia Marquez dobio je Nobelovu nagradu za roman 100 godina samoće, a upravo se Ljubav u doba kolere često ističe kao jednako dobar uradak. Ovaj roman je na prvi pogled klasična ljubavna priča. Ono što ovaj roman izdvaja iz klasične i patetične ljubavne priče su brojni društveni problemi na koje narator skreće pažnju. Kao i svaka velika ljubav i ona u ovom romanu je tragična. Florentino Ariza i Fermina Daza bili su ludo zaljubljeni u mladosti. Njihovu ljubav zabranio je njezin otac te ju prisilio da se uda za liječnika Urbina. Radnja se osim u doba kolere odvija u doba izrazitog patrijarhalnog društva. Žene su bile u nezahvalnom položaju, a brak se smatrao kao neka vrsta nagrade za ženu koja je morala biti vjerna i poslušna. Unatoč tome što ga je Fermina odbila i udana je, Florentino ne odustaje od nje te ju čeka pedeset godina. Ova ljubavna priča je dovedena do ekstrema u kojem se nevina tinejdžerska ljubav pretvara u opsesiju. Glavni lik počinje osjećati stvarnu fizičku bol zbog ljubavi. Florentino je zapravo više antiheroj nego heroj. Činjenica da ju je čekao tolike godine je često prilikom pričanja o ovom djelu prenaglašena. Florentino Ariza je opsjednut s dvije stvari opsesivnom ljubavi prema ženi koju ne može imati i seksom. Pokušavajući pronaći način da ima osjećaj ljubavi bez ljubavnih problema, on ima odnos sa šest tisuća dvadeset i dvije žene.

Osim bolne i sentimentalne ljubavi u romanu je prikazan i težak položaja žena ondašnjeg vremena. One nisu imale svoju individualnost već su morale biti podložne muškarcima, a ako nisu bile udane ili ako su čak bile udovice smatrale su se manje vrijednima. Roman ukazuje i na iluzije koje ljudi razvijaju promatrajući druge, a bez znanja što se zapravo događa iza zatvorenih vrata. Zbog toga što je Ferminin muž cijenjen i uspješan liječnik, društvo je pretpostavilo da imaju sretan brak što nije bila istina. Fermina i Urbino su se nosili s mnogim bračnim problemima uključujući i njegovu nevjeru.
U ovo vrijeme korone najpametnije je ostati kod kuće, a ova knjiga je odličan izbor za skratiti vrijeme. Autorov stil pisanja čini ovaj roman unikatnim. Svatko tko odluči pročitati knjigu će zasigurno uživati upravo u tome. Nadam se samo da je ljubav u doba korone manje komplicirana od one koja je nastupila u vrijeme kolere.

?>