Tehnologija

bug.hr

Devet je godina prošlo od posljednjeg nastavka originalne Modern Warfare trilogije koja je postavila nove standarde u Call of Duty igrama. Od nadahnjujućih Singleplayer kampanji do Multiplayer-a u Modern Warfare-u 2 kojeg fanovi najčešće imenuju posljednjim koji je „valjao“, pred vama je iscrpna Multiplayer recenzija novog Modern Warfare-a.

Više ne treba pola godine da biste eliminirali protivnika

U odnosu na prethodni Black Ops 4 gdje je brzina umiranja (TTK) bila preduga, Modern Warfare vraća se korijenima serijala i izbacuje bilo kakve dodatne oklope i ručno obnavljanje zdravlja. Također se više ne trebate „majmunirati“ skakutanjem po zraku i zidovima sa raznim jet-packovima i exo-suitovima jer imate dobri stari „boots on the ground“ osjećaj. Tako sam pri ulasku u svoj prvi multiplayer meč osjetio veliku tromost lika i kretnji – isprva sam mislio da sam upalio neki Battlefield, jer ovo nije bila ona dinamičnost i brzina na koju sam bio navikao u CoD-u.

Potpuno novi sistem nadograđivanja oružja

Ubrzo sam shvatio kako se radi o posljedici iznimno detaljnog sustava dodataka (attachmenta) kojima možete nadograđivati vaša oružja. Na svako oružje možete staviti do pet dodataka, ali često nećete htjeti staviti svih pet (posebno na početku) jer će vam neki donijeti više štete nego koristi. Svaki dodatak tako ima indivudalne karakteristike čiji efekti mogu biti i dobri i loši, te ćete trebati puno sati igre ne biste li pronašli loadout po vašoj mjeri. Dodaci postižu pozitivne ili negativne efekte unutar već spomenutih karakteristika, a odnose se na šest parametara – preciznost, količina štete koju ćete nanijeti neprijatelju, udaljenost s koje možete isprašiti šaržer i efektivno eliminirati protivnika, brzina pucanja, mobilnost (ona tromost koju sam spominjao na početku) i kontrola ciljanja. Tako ćete primjerice dvaput razmisliti hoćete li staviti dodatni optički ciljnik koji će vam povećati udaljenost pucanja, ali značajno smanjiti brzinu samog ciljanja kroz taj ciljnik. Kad sam želio povećati kapacitet šaržera na svoj AK-47, postao sam tako spor da sam ubrzo odustao od te ideje. Naravno, te mehanike viđene su i u prethodnim nastavcima serijala, ali nikad nisu bila odrađena do tolike preciznosti, tako da treba skinuti kapu Infinity Ward-u, koji je čak radio i dodatna istraživanja i konzultiranja s pravim vojnicima i oružjima, odnosno stručnjacima iz američke vojske koji su im pomogli izbalansirati što određen dodatak na oružju radi tom oružju. Realističnost u „craftanju“ oružja tako nikad nije bila sofisticiranija, a kvaliteta zvuka je ostala na prepoznatljivo visokoj razini.

Novi sustav attachmenta

Netipična mini-mapa korijenski mijenja gameplay

Infinity Ward najviše je pažnje dao „glancanju“ oružja, a perkovi su standardno podijeljeni u 3 kategorije, od kojih nam je većina dobro poznata. Killstreak-ovi, odnosno nagrade koje igra dodijeli igraču nakon određenog broja uzastopnih eliminacija protivnika su također već viđeni i kao takvi neizostavni dio svakog MP-a u CoD-u. Ipak, dosad neviđeni killstreak je Personal Radar, a nudi klasičnu opciju pokazivanja protivnika na minimapi kad zapucaju u vašoj blizini. Ujedno je to i najveća promjena u odnosu na prethodne Call of Duty igre – mini-mapa tako više ne pokazuje gdje se nalaze protivnici kad naprave neku glupost na mapi, već će vam za to trebati Personal Radar. Pri izlasku igre igrači su negodovali zbog takve odluke koja je u potpunosti izmijenila način na koji igramo CoD – ali danas nakon gotovo pet mjeseci ovo se pokazalo prilično mudrom odlukom. Tako više nećete biti prikovani vašim pogledom na mini-mapu, već ćete bolje upijati svijet oko sebe i više detalja obraćati na to gdje se zapravo skrivaju protivnici na mapi.

Mape su sramotno loše

Uz spomenutu bogatu personalizaciju oružja i izostanak klasičnih oznaka na minimapi, izbor mapa na kojima možete igrati prilično je razočaravajuć. Slična je bila situacija s Call of Duty: Ghosts iz 2013., kad se Infinity Ward najviše približio Modern Warfare formuli, ali dizajnirao vrlo nepristupačne i prevelike mape. Modern Warfare ima izrazito detaljne mape, što je možda zgodno na prvu, ali ispada da su toliko komplicirane da često i kad vidim protivnika da kampira u kući na katu, ne mogu naći gdje je stubište zbog hrpe soba i nabacanog namještaja. Samim time teško ih je upamtiti, a zbog opsega nude i odlična skrovišta za „kampere“, koje svi jednako mrzimo, iako smo ponekad i mi sami u njihovoj koži.

Vratio se Ground War, a najugodnije iznenađenje je novi Gunfight mod

Kao odgovor na kampere (igrače koji samo čuče u nekom skrovitom kutku i čekaju da prođete kako bi vas besramno ubili bez da ste ih primijetili), Infinity Ward donio je napete brzopotezne mečeve 2v2 u šest rundi u obliku Gunfight moda. Za isti su dizajnirali i specijalne tzv. three lane mape koje su vrlo male, i kako im i ime kaže, nema puno mjesta za sakriti se već ćete se na jednom od tri puteljka morati susresti oči u oči s vašim protivnikom, i zapucati prije njega. Na raspolaganju su vam nasumično odabrani loadouti koji se mijenjaju svake dvije runde, a isto naravno vrijedi i za vaše protivnike. Osobno sam najbolje iskustvo imao upravo u ovom modu, gdje je brza reakcija i taktiziranje s prijateljem pokraj vas bila najbolje oružje. Također je to mod gdje dugogodišnje iskustvo najviše dolazi do izražaja, jer ukoliko nakon 40 sekundi ne eliminirate protivnički tim ili on vas, u sredini mape stvori se zastava koju je potrebno zauzeti kako biste odnijeli pobjedu. Važno je naglasiti da je u Gunfightu automatska regeneracija zdravlja onemogućena, a to stvari čine još napetijima kad imate svega 14% zdravlja, a uspijete sami napuniti olovom oba protivnika s ukupnih 200%.

Ground War

Ground War, mod koji podržava do 64 igrača na ponovno posebno dizajniranim (dakle još većim od standardnih modova) mapama, stavlja vas u tim od 32 igrača, a najlakše ga je zamisliti kao Domination s pet zastava gdje možete koristiti i vozila. Tako su na raspolaganju oklopna vozila, tenkovi, četverokotači, ali i razni helikopteri i druge letjelice iz kojih možete fino sa snajperom potamaniti četiri kampera na vrhu nebodera. Uvođenje vozila u CoD svakako doprinosi raznovrsnosti, ali kad sjednete u tenk i počnete sravnjivati sa zemljom svakog pješadijskog igrača, nije vam više svejedno, a nije bome ni njima jer se pitate gdje je tu balansiranost i kraj kaotičnosti koja vas mazi ili razara. Za Ground War svakako treba više iskustva, prakse, ali i strpljenja – živci su uračunati jer ćete gotovo uvijek, čim se respawnate i odlučite šetkarati na čistini biti prosuti iz svemirske udaljenosti.

Kao odgovor na loše mape Infinity Ward remasterira postojeće

Kao da nije dovoljno to što IW igra na nostalgiju igrača tako što je napravio reboot Modern Warfare serijala, neke od najpoznatijih i najdražih mapa među zajednicom igrača iz starijih CoD-ova vratile su se na danas velike ekrane. Tako su tu dobro poznate Rust, Vacant, Crash i Shipment u novom ruhu – od kojih je ova posljednja dakako najpopularnija. Iako je respawn sistem na Shipmentu užas kakvom nikad nismo svjedočili otkad postoji CoD (a respawn mu ionako nikad nije bio jača strana), sav taj kaos koji nastane kad se respawnate iza kamperovih leđa odmah splasne. Užitak koji dobijete kad mu opalite jedan throwing knife kill koji se ubrzo upeterostruči da počistite čitav protivnički tim unutar deset sekundi je neprocjenjiv. Neprocjenjiviji i od beskontaktnog plaćanja MasterCard-om u vrhuncu koronavirusa – vjerujte mi na metak. Iako je praksa recikliranja starih popularnih mapa trenutno jedino što Infinity Ward ima za ponuditi oko toga, i dalje je daleko bolja opcija od CoD: Ghosts-a koji se tad nije snašao, jer su upravo te remasterirane playliste u MW-u najigranije.

Shoot House je najbolja stvar koja se dogodila ovom serijalu posljednjih godina

Da ne bi bilo da su samo remasterirane mape one najpopularnije, IW je ubrzo početkom prve sezone (da, više nema Season Pass-a, ali o tome ću kasnije) lansirao potpuno novu three lane mapu po uzoru na Gunfight – fantastični Shoot House. Mapa je to kojom je IW uslišio negodovanja fanova o prevelikim mapama i prilagodio njenu veličinu na standardne game modove. Bio je to pravi pogodak – Shoot House 24/7 playlista je još uvijek najigranija, a budući da IW periodično na tjednoj bazi mijenja aktualne playliste, fanovi uvijek postanu bijesni kad treba doći red na nešto drugo.

U prvim tjednima izlaska Modern Warfare je bio prilično loš

Ne samo da je Modern Warfare prekinuo tradiciju izlazaka Call of Duty igara u studenom i tako osvanuo već u listopadu, nego je igra djelovala izrazito nedovršeno poput alpha verzije iz kolovoza. Najviše je tu isprva patila personalizacija oružja, a neke osnovne funkcije poput atributa na perkovima i killstreakovima nisu radile kako treba. Takve stvari možemo pripisati i ogromnoj količini sadržaja koje je Modern Warfare htio nagurati u sebe – tako je ambiciozni Spec Ops mod onda, pa i sad u trenutku pisanja recenzije ponekad neigriv.

Dosta je bilo zombija, hoćemo Spec Ops

Infinity Ward striktno je uoči izlaska naglasio kako Treyarchovim zombijima nije mjesto u Modern Warfare univerzumu. Ne mogu vam opisati koliko sam bio sretan kad sam pročitao tu rečenicu, da bi ubrzo kasnije požalio – Spec Ops, kultni mod koji je premijeru ugledao davne 2009. u Modern Warfare-u 2, ne podržava mogućnost lokalnog igranja u splitscreenu. Splitscreen možda je manje poznata praksa za PC igrače, ali na konzolama je oduvijek značila dobar stari couch potato gameplay. Igrati uživo s prijateljima kroz fizičku komunikaciju surađivanjem (po čemu je i taj mod dobio ime), nije ugledao svjetlo dana u tako ambiciozno najavljivanom Spec Ops-u. Infinity Ward nikad se nije konkretno oglasio u vezi splitscreena, samo su rekli da će biti dostupan u multiplayeru s danom izlaska. I bio je. Naivni kupci poput mene logički su zaključili da to podrazumijeva i Spec Ops sekciju, a ne samo Multiplayer. Žalosno je da mod koji je svoju popularnost stekao upravo na splitscreenu danas nema tu mogućnost razdjeljenja ekrana.

Splitscreen je najmanji problem u Spec Ops-u

Kao najveći novitet Spec Ops uvodi Special Operations za kooperativno mrežno igranje do četiri igrača. To su nadograđene verzije klasičnih Spec Ops misija u kojem izvršavate zadatke iz drugih pozicija Singleplayer kampanje, samo što ste ovaj put uvijek na dobroj strani u potrazi za terorističkim grupacijama i pojedincima. Tako ćete često morati po ogromnom terenu tražiti određene resurse, tragati za definiranim metama i slično. Vi i vaše tri kolege možete odabrati jednu od šest uloga koju Spec Ops nude: Heavy, Recon, Demolition, Medic, Assault i Engineer. Svaka uloga donosi određenu prednost za vas i vaš tim, pa će primjerice Heavy osigurati dodatne oklope za obranu, a Medic vas dići u život kad ste u umirućem stanju. Sve bi to bilo genijalno kad Special Operations ne bi trajale po sat vremena jer vaši suigrači ne znaju što bi i gdje bi, a kad biste i došli do druge faze, onda biste ili izgubili, ili bi vam se zaledio ekran i bili biste vraćeni u početni menu igre. Dakle, da ne duljim, Spec Ops je i dalje pun bugova, nestabilan, i ruši se. Tehnička nedorađenost, zbog koje se između ostalog pitamo zašto je nužno da novi Call of Duty izlazi svake godine. Iako znamo da je odgovor enormna prodaja bez obzira na nedovršen proizvod, Call of Duty se sve više pretvara u kvantitetu naspram kvalitete.

Kontroverzni Survival za odabrane

Uz Special Operations i klasične Spec Ops misije, vratio se Survival mod kojeg nismo vidjeli od Ghosts-a, iako onaj pravi Survival potječe još iz 2011. iz doba MW3. Vidjeli smo doduše neke pokušaje Survival moda i u Advanced Warfare-u, međutim ništa nije kao njegov začetnik Modern Warfare 3. Kontroverzni dio započinje u tome što je Survival u novom Modern Warfare-u ekskluzivan samo za PlayStation 4 platformu. Točnije, vremenski je ekskluzivan na godinu dana, odnosno onda kad već možemo očekivati novi Call of Duty. Znali smo da Sony u ovoj generaciji konzola prijateljeva s Activision-om kao i s Rockstar-om, ali ne znam koliko novaca je morao iskeširati da cijena igre za sve tri platforme (PlayStation, Xbox i PC) bude jednaka, a da u potonje dvije nedostaje jedan komad sadržaja na čitavih godinu dana koji su svi platili jednakom cijenom kao i PlayStation-ovi igrači. Budući da je Survival u okviru Spec Opsa, on preuzima sve ranije spomenute mehanike šest uloga, uz naravno ključnu promjenu – preživljavate s još tri igrača valove neprijatelja, od kojih je svaki sve brojniji i zahtjevniji. Između pojave novog vala imate vremena kupiti neke stvarčice koje vam mogu olakšati borbu – a iste su kombinacija Killstreak-ova iz Multiplayer-a i uloga iz Special Operations-a.

Crossplay. Battle Pass. I to bez Supply Drop-ova?!

Iako ovo nije ovisilo samo o izdavaču igre Activision-u, Call of Duty: Modern Warfare prva je igra iz franšize koja podržava crossplay, što znači da sad možete na vašem PlayStationu igrati gotovo sve game modove u party-u s prijateljima na Xbox-u i PC-u ili obratno. Samim time Multiplayer baza igrača višestruko je povećana, a uz nove modove s većim brojem igrača poput Ground War-a i dva tjedna starog Warzone-a ovo je bila izvrsna odluka.

Također, CoD: MW ima Battle Pass sustav, prvi put otkako franšiza postoji. Dijeljenje zajednice igrača na one koji nisu kupili dodatne DLC mape i one koji jesu često bi znalo stvarati probleme kod matchmakinga u već nešto poznijim godinama pojedinog nastavka, a sad uz crossplay i nepodijeljenost playlista imamo veći broj igrača na serverima nego ikad.

Novi Gunfight 2v2 mod

Iako se šuškalo da će Infinity Ward naknadno ubaciti Supply Drop-ove, to se nije dogodilo, što je dodatno usrećilo igrače. To znači da i sva dodatna oružja koja biste eventualno mogli otključati kupnjom Battle Pass-a sad možete otključati besplatno. Okej, plaćate jedino svojim vremenom, jer doći do stotog tiera i nije baš kratkotrajno putovanje. Sa 100 tierova kozmetičkog sadržaja u obliku skinova, weapon charmova, weapon varijanti (iliti ga po novom „blueprint-a“) za koje ste primjerice u CoD WW2 morali moliti svevišnjega da dobijete onu lijepu piratsku sačmaricu u Supply Drop-u, više nema nepravde među igračima koji su spremni iskeširati pravi novac ne bi li dobili nadmoćniju varijantu oružja koje žele. Naravno, tu su još emblemi, calling card-ovi, gestikulacije i štošta drugih stvarčica, među kojima su i skinovi za operatere – vojnike u čijim čizmama trčite po masivnim mapama Modern Warfare-a. Spomenuvši kako doći do stotog tiera nije lak zadatak, trebat će vam otprilke 100 sati vrlo solidne igre. Srećom pa Infinity Ward nerijetko daje double exp boost-ove i double tier exp vikende, pa cijela stvar ipak može proći znatno brže.

Bogata perosnalizacija operatera i weapon blueprint-a

Birate između gotovo tridesetak operatera s kojima možete krenuti na bojište. Naravno, nećete ih sve odmah imati dostupne, već ćete ih postupnim leveliranjem otključavati. Njihove skinove ćete najčešće dobiti otključavanjem tierova, a weapon blueprinte možete isto tako osvojiti rješavanjem onih dosadnih izazova i misija u Multiplayeru s oružjima koja nikad ne koristite i iz dubine srca mrzite, ali se eto netko u IW-u sjetio da bi se igrači mogli još jednom prisjetiti zašto su prvi put odustali od određenog pištolja. Ipak, jasno je da će najuporniji fanovi stremiti ka otključavanju svih mogućih kozmetičkih dodataka, a ne treba zaboraviti i experience bonuse koji će svakako pripomoći leveliranju. Standardni prestige sustav također je odbačen, pa ćete svakom novom sezonom koja otprilike traje mjesec i pol do dva dobiti novi Battle Pass od 100 tierova (tko bi rekao) i resetiranje vašeg ranka s maksimalnog levela 155 na 56 (ili nula ukoliko niste došli do barem 56.). Reddit je nerijetko bio pun bijesnih igrača (čitaj krvavookih neispavanih podočnjačkih klinaca) koji bi već nakon dva tjedna od početka sezone došli do maksimalnog 155. levela i tražili da se level cap podigne na nešto veći broj. Ipak, postoje dodatni tzv. Officer izazovi od kojih otključate jedan za svaki novi level. Iste možete riješiti samo tijekom aktualne sezone, a iziskuju dobar komad vašeg života ali i skilla kako biste ih sve riješili.

Officer izazovi

A kako sve to izgleda?

Primijetili ste kako u ovoj recenziji nije bilo riječi o grafičkoj prezentaciji, budući da je ista mnogo utjecajnija za Singleplayer porciju igre. Nedvojbeno je da Modern Warfare uz novi engine izgleda bolje od svih njegovih prethodnika, a uz iznimnu detaljnost mapa (koju sam već opisao kao lošu stranu Multiplayer-a), potrebno je naglasiti sustav osvjetljenja. Igra tako nerijetko izgleda kao da ste spavali do podneva u mračnoj sobi, pa digli roletu uslijed čega vas je instantno zasljepilo sunce i zbog čega ste tu istu roletu poželjeli natrag spustiti. Iako možda i nije najspretnija usporedba – svjetlosni efekti toliko su realistični da će vas zaboljeti oči. Bilo je to u početnim tjednima igre i pretjerano, ali je IW ubrzo to korigirao. Naravno, nije to u klasi (što se tiče MP-a) već dvije godine starog Red Dead Redemption-a II, ali uzevši u obzir da se radi o brzom FPS-u, njegova igrivost i fluidnost kretanja vašeg lika je ono što je naposljetku najvažnije.

Konačna presuda

Kad sve stavimo pod krošnju, Call of Duty: Modern Warfare je miks korjenitih promjena u serijalu sa osvježenim mehanikama, ali i šačica onih nostalgijskih elemenata koji su originalnu Modern Warfare trilogiju učinile tako sjajnom. Treba svakako pohvaliti hrabrost Infinity Ward-a koji se kockao s nekim ključnim mehanikama poput mini-mape – i dobio tu okladu. Međutim, jasno je vidljiv užurbani rad na igri jer nije svakom modu pridodano jednako pažnje. Spec Ops je tako najslabija točka MW-a, a izbalansiranost i redizajnirani sustav attachmenta za oružja uz izuzetak nekoliko njih je ono gdje MW najviše dobiva na vrijednosti. Iako im neću oprostiti masivne i nepregledne mape, IW se igračima kontinuirano obvezao popravljati stvari dodavanjem novih mapa i oružja, i to potpuno besplatno te po prvi put u tolikom opsegu otkako franšiza postoji. Zato su tu uvijek featured playliste na kojima možete zaigrati na tim i remasteriranim mapama. Osjećaj napucavanja već dugo nije djelovao tako zarazno i svježe, zbog čega najviše boli kad tu prednost ne možete iskoristiti na pravoj mapi. Za vas koji još razmišljate o kupnji – isprobajte besplatni Warzone mod star svega dva tjedna i uvjerite se o čemu (ni)je riječ.

?>