Featured

Studenti Sveučilišta Sjever ovog su ponedjeljka prezentirali svoje prijedloge komunikacijske strategije Centra za inovacije u hrani „InnoTech“. Natječaj za komunikacijsku strategiju raspisan je u okviru Podravkinog projekta Otvorenih inovacija. Nakon prvog kruga, u kojem je stručna komisija pregledala radove pristigle u elektronskom obliku, u drugi su krug prošla četiri rada.

InnoTech je centar kompetencija koji će provoditi istraživanja i razvoj u suradnji s akademskom i lokalnom zajednicom. Cilj je stvaranje novih proizvoda i usluga u poljoprivredi i prehrambenoj tehnologiji. Suradnju će ostvariti i sa Sveučilištem Sjever. Potaknut će pokretanje novih studijskih programa i omogućiti da se Sveučilište uključi u razvoj na području inovativne funkcionalne hrane zasnovane na održivoj ekonomiji.

Timovi koji su predstavili svoja rješenja za komunikacijsku strategiju InnoTecha sastavljeni su od studenata Odjela za poslovanje i menadžment u medijima. Četiri su tima izlagala pred komisijom u kojoj su bili mr.sc. Ana Mulović (UNIN), dr.sc. Tanja Kesić (UNIN), Emir Džanić (InnoTech, Podravka), Martina Golčić (Koprivnički poduzetnik d.o.o.) i dr.sc. Mario Tomiša (UNIN).

Ovo nije prvi put da Karmen Bušić, Maja Kristić, Nikolina Krsnik i Jelena Lončar zajedno rade na komercijalnom projektu. No čak se i ovaj uigran tim morao potruditi kako bi u mjesec dana prikupio podatke, proveo istraživanja i napisao komunikacijsku strategiju: „Osmislile smo i predložile logo, različite promotivne materijale poput daske za rezanje, podmetača za čaše i platnenih vrećice za kupovinu. U dizajn i tiskanje promotivnih materijala uključile bismo studente Sveučilišta Sjever i našu sveučilišnu tiskaru u Varaždinu.“

Renato Vuk, Ines Čićek Lepoglavec, Antonela Subotičanec i Zoran Jurkić dosad nisu imali sličnih iskustava. Procijenili su da komunikacijsku strategiju InnoTecha treba temeljiti na novim medijima: „Internet je budućnost marketinga. Svi krajnji korisnici koji žele konzumirati zdravu hranu prate slične sadržaje na internetu. Isto je i s poslovnim subjektima koji bi mogli biti zainteresirani za suradnju s InnoTechom.“

Tihomir Bendelja, Mateja Makar, Marija Martan, Marija Mikulić i Nikolina Mišak smatraju da ih je program studija Poslovanja i menadžmenta u medijima odlično pripremio za rad na ovakvom projektu. U njihovoj ideji komunikacijske strategije važnu ulogu igra gerilski marketing, kao i jedna tehnička novotarija: „City lights je vrsta vanjskog oglašavanja. Osmislili smo interaktivan city lights s malim kamerama kako bi slučajnim prolaznicima omogućili da postanu dio oglasa. Trebali bi biti postavljeni na mjestima s najvećom cirkulacijom ljudi. Tako nešto još nije viđeno u Hrvatskoj.“

Ostali su timovi brojem članova nadjačali Luciju Kolarić i Tihanu Štibuhar, ali djevojke su dobile najviše pitanja komisije. Njihovo rješenje komunikacijske strategije leži u povezivanju najvažnijih subjekata koji sudjeluju u projektu InnoTech: „Projekt smo temeljile na trostrukoj uzvojnici grada Koprivnice, Podravke i Sveučilišta Sjever. Posebnu smo pažnju posvetile razvijanju njihove suradnje želeći da doprinesu razvoju hrvatske ekonomije s naglaskom na razvitak realnog sektora.“

Direktor InnoTecha Emir Džanić izrazio je zadovoljstvo studentskim idejama: „Iznenadio sam se koliko je dobrih prijedloga pristiglo. Mislim da nedostaje samo malo iskustva da ovi radovi dosegnu vrhunsku korporativnu razinu. Nastavit ćemo surađivati sa studentima Sveučilišta Sjever. Pružit ćemo im dodatne informacije koje će im omogućiti da do kraja razrade ove studije, a planiramo i nove projekte u koje ćemo ih svakako uključiti.“

Svi studenti koji su izložili svoje komunikacijske strategije slušali su marketinške kolegije kod profesorice Tanje Kesić koja je najprije profesorski pobrojala njihove pogreške: „Glavna zamjerka većini grupa je pogrešan izbor ciljnog tržišta. Umjesto na poslovno tržište, koje je primarni cilj ove komunikacijske strategije, usmjerili su se na krajnjeg potrošača. Zbog toga je bilo nekih pogrešnih zaključaka vezanih uz ciljeve, taktiku i kreativna rješenja.“

Na kraju ih je ipak pohvalila: „Vidljivo je da je u radove uložen ogroman trud. Kombinacijom prikazanih strategija zasigurno će se pronaći izuzetno korisna rješenja za ovaj projekt. Predložila sam voditelju da u projekt uključi po dvoje ljudi iz svake grupe i da s njima radi u budućnosti. Svaka je grupa imala sjajnih ideja. Neki su bili izvrsni u analizi konkurencije i tržišta; drugi su osmislili izvanredna praktična rješenja; treća se grupa fokusirala na suvremene medije koji su vrlo značajni na poslovnom tržištu, gdje se 70 % svih komunikacija odvija kroz te kanale“, rekla je profesorica Kesić.

Voditeljica projekta Innotech na Sveučilištu Sjever, profesorica Ana Mulović, priznala je da je izuzetno ponosna na svoje studente: „Sebe i svoje Sveučilište predstavili su u najboljem svjetlu. Imali su priliku upotrijebiti i predstaviti sva znanja koja su stekli tijekom studija, i to su učinili na najbolji način.“

Profesorica Mulović najavila je slične projekte i u budućnosti: „Nastojimo maksimalno surađivati s privredom i u to uključiti naše studente. Tako će teoriju odmah moći primijeniti na konkretnim slučajevima iz prakse. InnoTech će rasti ne samo na hrvatskom nego i na međunarodnim tržištima. To otvara puno šire mogućnosti za naše studente, i to ne samo na ovom projektu nego i na budućim projektima na koje je Sveučilište Sjever usmjereno.“

Innoteh će nagrade za najbolje radove dodijeliti u četvrtak, 5. studenoga 2015. Tri odabrana rada bit će nagrađena sudjelovanjem na Podravkinom Innovation Dayu i paketom Podravkinih proizvoda. Najbolja ekipa osvaja i novčanu nagradu od 2 500 kuna. Drugoplasirani će na stručnu praksu u Podravku, a trećeplasirani imaju priliku raditi uz mentorstvo Podravkinih stručnjaka.

Comments

  1. […] strategiju InnoTecha, četiri su prošla u drugi krug natječaja. Autori su ih stručnoj komisiji imali priliku predstaviti prošlog […]

?>