Mediji

Prevlast interneta nad ostalim medijima današnjoj medijskoj publici donosi brojne nove formate. Ono što je nekad bilo obiteljsko okupljanje oko glomaznog CRT televizora, danas je usputno pretraživanje news portala, foruma i YouTubea u želji za pronalaskom zanimljivih, specifičnih te ponajprije zabavnih informacija nastalih u skladu s inovativnim rješenjima koje svemogući internet pruža.

S ciljem da tu želju ispuni, Podcast Inkubator već nekoliko godina informira i zabavlja osebujnu publiku.

Podcast Inkubator najveći je domaći podcast. Pokrenut je u ožujku 2017. godine, prikazuje se (gotovo uvijek) uživo na YouTubeu, a tjedno se emitira nekoliko puta pa danas stoga broji preko 420 epizoda. Svaka epizoda popraćena je određenom temom, tj. gostom koji sjeda na vatreni crveni kauč te s podcasterom raspravlja o aktualnim zbivanjima. Teme i gosti su raznoliki; Podcast Inkubator do danas je ugostio brojna lica iz svijeta sporta poput Roberta Prosinečkog i Cro Copa, poznate face s estrade poput Maje Bajamić, političare poput Ivana Pernara ili pak legende hrvatske televizijske scene poput članova kultne Noćne more. Gosti su stvarno raznovrsni pa će svaki gledatelj pronaći sebi zanimljivu temu – od sporta, kulture, politike, znanosti, obrazovanja, kulinarstva ili show biznisa pa sve do teorija zavjera.

Podcast Inkubator uspio je zbog strasti, volje i konzistentnosti

Podcasti su kroz zadnjih nekoliko godina postali omiljeni format brojnih konzumenata novih medija, a iako bismo mogli reći kako cijela stvar u Hrvatskoj može biti i puno popularnija, Podcast Inkubator je dokaz kako nove inovativne ideje mogu funkcionirati.

Ratko Martinović, jedan od voditelja Podcast Inkubatora smatra kako prepoznatljivost Podcast Inkubatora leži u motivacijskoj, vremenskoj i financijskoj konzistentnosti, ali i zabavi pa razlike između prvog i zadnjeg podcasta stoga nema. „Mi smo znali dobro procijeniti koliko će vremena biti potrebno do pravih financija pa smo za početne ciljeve uzeli neke druge i tada ostvarive stvari. Iz moje perspektive nije to tolika razlika od prvog i posljednjeg Podcasta, mislim da u tome leži i odgovor zašto je sve uspjelo – zadržali smo i strast i voljni moment, uživamo u svemu kao i u početku“, navodi Ratko.

YouTube kanal Podcast Inkubatora danas broji 142 tisuće pretplatnika, a najpopularniji podcasti broje i preko milijun pregleda. Podcast Inkubator također ostvaruje i brojna sponzorstva koja omogućuju daljini razvoj i napredak, a osim što od nedavno gledatelji mogu kupiti Inkubatorov merch te tako podržati rad, dostupan je i Patreon profil putem kojeg svi zainteresirani mogu pomoći u financiranju cijele priče.

Za uspješan podcast važan je zanimljiv gost, ali i autentičan podcaster

Podcast se razlikuje od ostalih medijskih formi po tome što su i gost i „voditelj“ ravnopravni sudionici. Dakle, ne radi se o klasičnom intervjuiranju gosta od strane podcastera, već je naglasak na ravnopravnoj razmjeni mišljenja pa su emitiranja podcasta zato često višesatne rasprave o brojnim stručnim temama iz svih zamislivih područja. Podcast Inkubator specifičan je jer svaku epizodu, tj. gostovanje dijeli na dva dijela – središnji dio u kojima se razglaba o raznim temama, a nakon čega slijedi Q&A dio u kojem gledatelji imaju priliku postaviti pitanje gostu.

Pošto i sami aktivno pratimo Podcast, primjećujemo kako zanimljiviji, zabavniji i intrigantniji gosti često dobivaju više pažnje od strane publike, no da bi cijeli koncept uspio, Ratko smatra kako i podcaster mora razviti određene osobine. „Svaki Podcaster mora biti svoj, a onda uz to dolazi ta pozitivna ludost, zanimanje za teme razgovora, aktualnost i sve ostalo što čini voditelja. Fokus mora biti na autentičnosti“, tvrdi.

Jesu li podcasti budućnost?

Spomenuli smo kako je fenomen podcasta tek stigao na našu scenu, no ipak je česta pojava. Portal grizli.hr nedavno je objavio članak u kojem spominje kako je 2015. godine čak 90 milijuna ljudi poslušalo neki podcast, dok je 2019. godine više od polovice Amerikanca slušalo podcaste, što je povećanje od 45% u odnosu na prethodnu godinu. Da napomenemo, Podcast Inkubator je multimedijalni projekt pa osim zvuka pruža i vizualni prikaz, no ništa vas ne sprječava da nakon otvaranja epizode na YouTubeu minimizirate preglednik te slušajući zanimljive razgovore radite nešto drugo. Grizli.hr još navodi i kako 26% Amerikanaca sluša podcaste prilikom vožnje pa Podcast Inkubator može biti odličan način za dinamizaciju svakodnevne monotone vožnje od točke A do točke B.

Po pitanju podcasta kao budućnosti medija u Lijepoj Našoj, Ratko smatra kako su podcasti već postali naša svakodnevica, unatoč utjecaju tradicionalnih medija. „Već ih ima dovoljan broj i gledanost raste iz dana u dan. Starija populacija, povjerenje u srednjestrujaške medije i nespremnost na bilo kakve promjene možda jesu stvarnost ali vjerujem da će se to skoro promijeniti. Kao što se već promijenilo diljem svijeta, a i u susjednim zemljama“, zaključuje.

Beskrajna količina zanimljivog sadržaja stvorenog od strane marljive i super zabavne ekipe Podcast Inkubatora dostupna je na www.youtube.com/channel/UCv3Ob6T4cg4Okj0iGTdeIbgCheckirajte, nećete požaliti.

?>