Humor

Doc.dr.sc. Nikša Sviličić, poznatiji kao trostruki doktor znanosti i vrsni komunikolog, u petak 26. ožujka 2021. godine u sklopu održavanja Tjedna karijera na Sveučilištu Sjever, na radionici pod temom „Komunikacijsko – prezentacijske tehnike u svakodnevnom životu“ koja se održala online u skladu s mjerama našeg stožera, otkrio je tajne uspješne komunikacije.

Jedan od fenomena koji će studenti vrlo vjerojatno prvi put iskoristiti već kod sljedeće kupnje paste za zube i to provjerom ima li zaista Colgate pasta veći otvor od drugih pasta, je istoimeni Colgateov fenomen ili efekt Johna Colgatea.

John Colgate bio je zaposlenik jedne tvrtke u kojoj je radio na mjestu pakiranja pasti za zube, točnije začepljivanja pasti za zube. Iako je bio formalno nepismen, bio je dovoljno pametan da zaključi da to nema smisla. Nakon mjesec dana rada, sav hrabar, došao je svom šefu i rekao da ima ideju kako poboljšati prodaju i da želi priliku da mu objasni o čemu se radi.

Želio je promijeniti jedan element na proizvodu, odnosno na pasti za zube i garantirao je da će ta promjena donijeti dugotrajnu bolju zaradu od konkurencije. Dobio je svojih pet minuta za objašnjenje, a mi smo dobili pet minuta više kod jutarnjeg pranja zubi zbog većeg otvora na Colgate pasti, jer naravno ista brže iscuri na četkicu.

Naime, ovaj fenomen u svojoj prirodi zapravo govori o tome kako trebamo kreirati okolnosti komunikacijskog procesa da bi na kraju uspjeli izvući korist na našu stranu. Za to su potrebne tri glavne stvari, a to su: samopouzdanje, uvjerljivost i vjera u konačni pozitivni ishod.

Isto kao što je John Colgate zauzeo stav, suprotstavio se, promijenio izgled paste za zube te na kraju ostvario dobit za tvrtku koja traje do danas, tako i budući novinari koji su prisustvovali ovom predavanju moraju znati zauzeti stav kako bi postali uspješni cijenjeni novinari.

?>