SVEUČILIŠTE SJEVER

Možda ćete se složiti  s tvrdnjom kako je zabava glavni razlog popularnosti reality emisija, no sudeći prema mišljenjima prigodne skupine od 100 mladih ljudi,  uglavnom hrvatskih studenata koji su sudjelovali u istraživanju na razini regije, bitan aspekt koji doprinosi popularnosti jest verbalna i neverbalna komunikacija natjecatelja – autentičnih osoba – koja gledateljima pruža mogućnost dubljeg uživljavanja u radnju u odnosu na fiktivne filmske likove.

Jeste li znali?

No jeste li znali kako prigodni uzorak od 110 hrvatskih građanki i građana u rasponu od 17 do 61 godine života smatra kako se pitanju legalizacije lakih droga ne pristupa dovoljno u informativnim portalima i da je krajnje vrijeme da se o problemu progovori češće i jasnije kako bi se riješili (neki) kazneni i zdravstveni problemi u državi? Ili da analizom radijskog medijskog sadržaja u razdoblju od posljednjih pet godna na komercijalnom radijskom mediju nije pronađena niti jedna glazbena emisija namijenjena djeci? A što biste rekli na podatak kako problem nedovoljne zastupljenosti organizacija civilnog društva u hrvatskim medijima, novinari i organizacije sagledavaju iz potpuno drugačijeg kuta?

‘Ima mjesta za poboljšanje medijskog izvještavanja’

Jednako tako, na uvijek aktualno pitanje primjene profesionalnih standarda i etičnih normi u medijima, posebice ako se radi o iznimno teškim i osjetljivim temama poput obiteljskog nasilja, nestanka osoba ili patnje ljudi i životinja u ukrajinskom izbjegličkom valu i na osnovu rezultata studentskih istraživanja i dalje možemo ustvrditi kako ima mnogo mjesta za poboljšanje medijskog izvještavanja. No još više zabrinjava činjenica da su takvi tekstovi u fokusu medijske pažnje isključivo jer donose zadovoljavajući broj klikova. A ako priče više nisu atraktivne, i eventualni aktivizam, ako postoji, postoji unutar zatvorenih vrata društvenih mreža.

Razvijene istraživačke vještine studenata

Navedeni ali i brojnih drugi zanimljivi rezultati odabranih istraživačkih problema, dobiveni su temeljem istraživanja studenata druge godine  preddiplomskog studija Komunikologija, mediji i novinarstvo, provedenih u okviru kolegija Medijska istraživanja (nositeljica doc.dr.sc. Željka Bagarić). Primjenom triangulacijskog pristupa, koristeći se kombiniranim metodološkim alatima – anketnim istraživanjem, analizom sadržaja i etnografskim istraživanjem, studenti su tijekom ovog ljetnog semestra, popularnom didaktičnom metodom learning by doing (učenje kroz primjenu) stekli vještine samostalnog izvođenja (osnovnog) istraživačkog procesa.

Proces njihovog iskustvenog učenja uspješno je zaokružen prezentiranjem radova u autentičnoj konferencijskoj maniri, kojem su jednako entuzijastično pristupili i studenti i nastavnica. Kako se pokazalo, bio je to puni pogodak! Pregled tema studentskih seminarskih radova pogledajte na priloženim programima studentske konferencije, a djelić atmosfere u niže navedenim fotografijama.

IZVANREDNI_Konferencija 2_31.05.2022

REDOVNI_Konferencija 1_25.05.2022

 

Fotografije: Sveučilište Sjever

?>