Održana panel rasprava u sklopu Vafi festivala pod nazivom ”Mediji i maloljetnici”
Palača Herzer u Varaždinu, 1. lipnja, još jednom je bila centralna točka žustrih rasprava na granici etičnog. Ovoga puta tema se svela na prava i zaštitu maloljetnika u medijima i njihovoj percepciji samim sebe u istome.
Raspravu je vodila Maja Zuber, a sugovornici su bili: Maja Flego iz Ureda Pravobraniteljice za djecu RH, Gorana Banda iz Ureda UNICEF-a Hrvatske, Boško Picuga autor filmske emisije “Kokice” i Darijo Čerepinko pročelnik Odjela Odnosi s javnostima Sveučilišta Sjever.
Početkom rasprave najprije su se ponovno utvrdili Zakoni o medijima i Zakon o elektroničkim medijima. Raspravljalo se o tome kako medijski sadržaji većinom nisu primjerena mlađoj djeci i kako nitko ne poštuje oznake za dobno ograničenje jasno vidljivim tokom cijelog filma. Istraživanje provedeno jedne od govornica pokazalo je kako adolescenti sami sebe u medijima vide u negativnom obliku, smatraju kako se u medijima pojavljuju samo kao kriminalci, alkoholičari ili nestale osobe.
Raspravljalo se i o slučaju pretučenog sedamnaestogodišnjaka kojeg je kako on navodi pretukla Varaždinska policija. Nakon izlaska u javnost sa tragičnom situacijom podnijeta je kaznena prijava protiv dotičnih policijskih službenika. Maloljetnikov identitet je povrijeđen, pošto je nakon nekog vremena objavljeno njegovo ime i prezime, ali s druge strane dječakova majka je sama izašla u javnost tražeći pomoć, a i žrtva u ovoj situaciji je stariji maloljetnik, tako da je situacija o pravima djeteta ovdje vrlo siva.
Komentiran je i skandal koji se zgrozio YouTube zajednicu, a to je slučaj Logana Paula, koji je objavio snimku osobe koja je počinila samoubojstvo u poznatoj šumi Aokigahara.
No da ne bi bilo sve tako negativno i kako ne bi imali samo negativne primjere predstavljena je i hrvatska Kampanja ”Birajmo što gledamo”. Riječ je o medijskoj kampanji UNICEF-a i Agencije za elektroničke medije čiji je cilj podići razinu svijesti o važnosti medijskog opismenjavanja roditelja, skrbnika i djece. Kampanja želi ukazati na važnost pažljivog odabira medijskih sadržaja za djecu, svrsi shodnog korištenja programskih oznaka o primjerenosti sadržaja i poticanja djece na kritičko promišljanje medijskih sadržaja.
Panel je završio pitanjima i raspravom između publike i govornika u 18:00.