Mediji

Kako danas živimo u svijetu interneta, mladi sve više vjeruju da su oni ti koji su poslani na ovaj svijet kako bi reklamirali proizvode na svom Instagram profilu ili Youtube kanalu. Osim toga, svi smo čuli za tezu „na mladima svijet ostaje“. No, u posljednje vrijeme nisam baš sigurna je li to mudra izreka. Naime, u zadnjih nekoliko tjedana, primijetila sam na nekolicini portala novi trend – „unboxing“.

Youtuberski trend; unboxa se svašta – od mobilnih uređaja, hrane, šminke

„Unboxing“ je trend koji funkcionira na način da ljudi snimaju videozapise iliti „vlogaju“ kako otvaraju tek kupljene proizvode. Proizvodi su najčešće u kutijama, vrećicama, i tako dalje. „Unboxa“ se zaista svašta; od mobilnih uređaja, igračaka, figurica, „bluetooth“ zvučnika, slušalica, čipsa… Nema čega nema. Prilikom „unboxanja“, „jutjuberi, vlogeri“ ili kako ih god želite zvati, čitaju upute sa stražnje strane proizvoda ili jednostavno objašnjavaju čemu taj proizvod služi. Svijet je poludio za tim videima i zaista postoje ljudi koji prate „vlogere“ kako otvaraju proizvode. Osobno, taj trend mi je blago-rečeno čudan jer ne znam zašto bih imala potrebu gledati nekoga kako govori u kameru sam sebi i otvara nešto što je, opet, sebi kupio, pa makar to i reklamirao istovremeno. Pritom ne mislim na ljude koji su kupili neki proizvod, kao na primjer neki dio tehnike za računalo ili nešto slično, pa žele objasniti ljudima čemu služe jer su iz nekog razloga specifični. Ovdje mislim na „vlogere“ koji iz dosade/koristi/zabave otvaraju kutiju prezervativa i čitaju deklaraciju iz istoga. Vjerujem da gledatelji koji prate te „unboxere“, više vjeruju njima nego reklamama, upravo zato što mogu dobiti informaciju iz prve ruke o tome je li neki proizvod ispravan, jestiv, i tako dalje. Reklame smatraju svojim neprijateljem koje im „mažu“ oči i žele im nešto „podvaliti“.

Primjeri unboxinga

Vrste vlogera


S druge strane, u ovom internetskom dobu, postoje ljudi koji se na vješt način šale na račun „vlogera“. Stoga, „vlogere“ možemo podijeliti u dvije skupine. U jednu skupinu spadaju oni ozbiljni, „hardcore“ „vlogeri“, koji „za istač“ shvaćaju svoj „posao“, a u drugoj su oni koji imaju ironičan pristup „unboxanju“. Dobar primjer ironičnog „unboxanja“ je definitivno mladi Istrijanin Dean Kotiga, svima poznatiji kao jedan od „lovaca“ iz kviza „Potjera“ koji se emitira na prvom programu Hrvatske radiotelevizije. Tako je i on odlučio snimiti video i objaviti ga na svom Instagram profilu, a u videu se na duhovit način „sprda“ s ostalim „influencerima“. „Unboxao“ je matovilac, čokoladne kuglice i grah koji mu je majka poslala iz Istre. Iz tog videa, može se iščitati i jasna poruka; idu mu na živce „blogeri“, „vlogeri“, „influenceri“, „jutjuberi“ i svi ostali iz te branše koji zarađuju novac na takav način. Kako se kaže u narodu, „niti luk jeli, niti luk mirisali“. Moram reći da se slažem s njime, danas je zaista to uzelo previše maha. Možda je i problem u tome što niti inače nisam „fan“ i ne podržavam nikakvo „infuencanje“ pa tako i ovo doživljavam kao glupost. Ne kažem da je jednostavno snimiti video i da tu nema posla oko, na primjer, montiranja, ali da si morao završiti visoke škole za takvo što, zasigurno nisi.
   Kako stvari stoje za sada, u budućnosti nam uopće više neće trebati reklame na televiziji.

Samo ćemo otvoriti jednu od društvenih mreža i pogledati kako Ella Dvornik „unboxa“ dječje pelene i onda odlučiti hoće li i naše dijete nositi takve. Isto tako, imat ćemo, a zapravo i sada imamo privilegiju da „influenceri“ kušaju prehrambene proizvode za nas. Napredovali smo, a da toga nismo ni svjesni. Još jednom, ne mogu shvatiti kako se to ustalilo kod nas i da se to naziva „poslom“, no možda sam samo prekonzervativna što se toga tiče. Nadam se da sam uspjela „unboxati“ svijest i um ljudima koji ovo čitaju i da su usvojili gradivo i upamtili da se i grah iz Istre može „unboxati“.

View this post on Instagram

Moj prvi unboxing

A post shared by Dean Kotiga (@deankotigaofficial) on

foto: Youtube kanal iJustine

?>