„Luksuz je potreba koja počinje tamo gdje potreba prestaje“
Visoki standardi u modnoj industriji sve se više iznevjeravaju. Svjedoci smo sve većeg porasta „jeftine mode“ i industrije koja smanjuje standarde ne bi li bila u korak s trendovima koji su naklonjeni jeftinoj modnoj industriji.
Nekada su luksuzne modne marke bile namijenjene imućnijem targetu dok je danas ta činjenica postala farsa. Štoviše, postoji prešutno pravilo svake modno – industrijske kampanje koje glasi: „Nošenje baš te modne marke nije samo kupovina već stil života“. Postavlja se pitanje u kojoj se mjeri to slaže s prvobitnim dizajnerskim idejama luksuznih brendova kao što je Chanel uzimajući u obzir činjenicu da je jedna od najpoznatijih rečenica Coco Chanel bila: „ Luksuz je potreba koja počinje tamo gdje potreba prestaje“. Danas luksuz ne bismo mogli okarakterizirati kao nešto što nije potrebno. Baš naprotiv, ne radi se o tome živimo li luksuzno već kojoj kategoriji luksuza pripadamo, jer je upravo luksuz stavka koja gradi našu osobnost i po kojoj nas procjenjuju.
Prvog ponedjeljka u svibnju održava se „modna parada“ koju već tradicionalno znamo pod nazivom Met Gala. Iako je organizirana s naglaskom na humanitarni karakter, ne možemo opovrgnuti činjenicu kako je više naglasak na modne marke koje će se tamo pojaviti i slavnih osoba koje će nositi njihove komade. Ove je godine tema događaja bio, sada pokojan, dizajner koji je ostavio velik trag u mnogim modnim kućama, a ponajviše se veže za Chanel, Karl Lagerfeld. S obzirom na to da je njegov stil bio prožet crnom i bijelom kao tematskim bojama, očekivalo se kako će se većina uzvanika referirati baš na to. S druge strane, moglo se vidjeti i mnogo arhivskih primjeraka s potpisom samog Lagerfelda, ali i elemenata koji su pratili njegov rad u Chanelu i Fendyju. Perle su nešto s čim definitivno ne možete promašiti ako se želite referirati na Karla, ali i dizajn ruže u kombinaciji s tvidom bile su pokazatelj dobrog poznavanja njegovog rada. Ano Kyai koja se pojavila u haljini s dodatcima koji predstavljaju ledene sige i izdanje Anne Hathaway u Versace haljini od tvida s ružama i spajalicama povezanih perlama meni su osobno jedni od najdražih izdanja. Asocijacija haljine Ano Kyai je, po mom mišljenju, usmjerena na jednu od Chanelovih revija u kojoj je tema interijera bio led te zbog dubine značenja same kreacije ovaj look bezkompromisno pogađa temu. Spominjem ovog dizajnera jer se upravo iz njegova primjera može vidjeti kako „visoka moda“ sve više pada pod utjecaj jeftinih trendova. Naime, Karl je svojevremeno rekao kako je žena kada obuće trenirku odustala od života, a nakon njegove smrti je modna marka koja nosi njegovo ime počela proizvoditi trenirke kao dio njihove nove kolekcije. Može se raspravljati o ukusima, no jedno je sigurno – kvaliteta i standard stavljaju se u drugi plan kad je riječ o profitabilnosti.
Izvor slika: Pexels