DRUŠTVO

Građani zagrebačkog naselja Kustošija nezadovoljni su novim ZET-ovim rasporedom. Početkom četvrtog mjeseca ove godine prorijedio se vozni red linije 151 koja prometuje na području Gornje Kustošije i Gornjeg Vrapča. Ne voze u potrebnom vremenskom periodu, a šuška se i o trajnom ukidanju linije. Je li razlog mala zainteresiranost ili krivo postavljeni vozni red?

Nakon dugogodišnjeg čekanja autobusne linije 151, građani su vrlo kratko mogli uživati u ovoj vrsti javnog prijevoza. Naime, 28. studenog 2022. godine počela je prometovati nova autobusna linija 151 na relaciji Kustošijanska-Završje-Vrapčanska i tako se Kustošijancima olakšao dolazak kući. Svega četiri i pol mjeseca kasnije, 17. travnja 2023. godine na snagu stupa novi raspored vožnji s manjkom polazaka autobusa te su se u građanima probudile sumnje oko ukidanja linije. Kako smo doznali od izvora, ova je linija prvenstveno uvedena na zahtjev bivšeg gradonačelnika Zagreba Milana Bandića.

PROMJENA VOZNOG REDA

Prema ZET-ovoj stranici autobusna linija 151 vozila je od početka uvođenja do 16. travnja 2023. godine 12 puta u prijepodnevnim satima te 13 puta u onim poslijepodnevnim. Vikendima je bio omogućen prijevoz desetak puta. Dana 17. travnja ZET je objavio novi vozni red koji nije bio ni nalik prijašnjem. Naime, od tog datuma, prometuje se mini autobusom te umjesto 12 prijepodnevnih polazaka, autobusna linija 151 počela je prometovati svega triput. S polazišta, Kustošijanske, linija kreće svakim radnim danom u 7:35, 8:00 i 8:20 sati. U poslijepodnevnim terminima s iste polazišne točke, ova autobusna linija prometuje od 14:40 sati, a završava u 19:30 sati. Vikendom je ova autobusna linija obustavljena i uopće ne vozi, dok je prije vozila desetak puta. Prema mišljenju građana ovo je sramotna odluka ZET-a te govore kako autobus uopće ne vozi u terminima kada je to potrebno. Dakako, učenici kojima škola počinje oko 14 sati nemaju prijevoz. Također, isto pravilo vrijedi i za radno osposobljene stanovnike ovog zagrebačkog mjesta koji ne mogu stići na posao ukoliko idu ovim prijevoznim sredstvom niti se vratiti kasnije kući. Još je jedna stavka veoma zakomplicirala stvari za Zagrepčane, a to je povezanost linije 151 s linijama 125 koja prometuje od Gornje Kustošije do Črnomerca te linija 126 koja kreće od Gornjeg Vrapča i odlazi do Črnomerca. Građani se tako često puta nađu u situaciji gdje moraju presjedati na drugi autobus, a raspored vožnji je takav da im isti ode s autobusne stanice pred očima. Budući da se radi o mjestu koje se nalazi na pozamašnoj uzbrdici, teško pokretnim ljudima i umirovljenicima put do njihovih kuća znatno je otežan.

IZJAVE GRAĐANA

Stupili smo u kontakt s građanima ovih područja te su nam rekli rečenicu-dvije o ovoj situaciji. Ivanka Rendulić izjavila je: „Raspored nije prilagođen školarcima, niti zaposlenim putnicima te nije usklađen s linijama 125 i 126 radi dalje povezanosti s gradom. Očito je najlakše ukinuti liniju koju smo godinama čekali“.

Obratila nam se i Snježana Blažić koja se osvrnula i na druge probleme s kojima se stanovnici susreću: „Ukinuti nešto što smo godinama čekali da ovaj kvart dobije? U kvartu žive stariji ljudi, djeca osnovnih i srednjih škola. Taj bus je njima najpotrebniji. Treba se rukovoditi i činjenicom da se sve više mladih doseljava u ovaj kvart, a sadržaji za mlađu djecu ne postoje. Škola koja se tu nalazi uređuje se već 40 godina, a sad bi nam ukinuli i autobusnu liniju. Baš krasno. Nisam Bandićev pobornik, niti me politika zanima, ali ruku na srce, da nije njega bilo, pitanje je bismo li danas imali ovdje plin, kanalizaciju i autobus koji je on uveo“. 

Neven Crneković izjavio je: „Ujutro idem na bus u 6:20, 7:20, a kad dolazim kući moram s Trdica na Krvarić pješice jer od 12 do 15 sati nema ni jednog polaska autobusa. U početku je bio polazak u 12:20, 13:40 i 14:20 i to nam je odgovaralo jer smo hvatali autobus na Krvariću kod rotora koji kreće svakih pola sata. Ima ljudi koji koriste taj autobus, najviše stariji ljudi koji kroz Trdice ne mogu uzbrdo hodati“.

Stanovnica mjesta Kustošija, Inana Grossi, smatra kako je cijela ova situacija povezana s politikom koja je nikakva: „Politika ne ide u prilog građanima i stanovnicima, nego da se zadovolje neki politički poeni i ego vladajućih i donositelja takvih nakaradnih odluka“.

ODGOVOR ZAGREBAČKOG ELEKTRIČNOOG TRAMVAJA

Susreli smo vozača autobusne linije 151 te ga priupitali zbog čega je došlo do tako drastičnog smanjena dnevnih polazaka i kompletnog ukidanja vožnji vikendima na što nam je on odgovorio: “Nije mi jasno zašto su smanjili raspored polazaka busa. Rekli su mi da je to zbog male zainteresiranosti i premalog broja putnika, ali ja se s tim ne slažem. Putnika ima i prisutna je velika želja za busom. Znam voziti druge linije gdje ima puno manje zainteresiranosti. Kolege mi govore kako je to neka vrsta osvete te se žele riješiti ove linije jer je tu liniju omogućio i potvrdio Bandić”.

PETICIJA

Građani su odmah reagirali na ovu ZET-ovu odluku te su dan nakon uvođenja novog voznog reda pokrenuli peticiju s ciljem povratka voznog rasporeda linije 151. Pokretačica peticije , Inana Grossi dala nam je komentar vezan za cijelu situaciju: “ Peticiju sam pokrenula, skupila potpise i predala nadležnim ustanovama. Sad čekam. Ali bojim se da od toga, nažalost, neće biti mnogo“.

Peticija za vraćanje voznog reda autobusne linije 151

Peticijom koju su pokrenuli imali su nekoliko zahtjeva. Prvi zahtjev bio je povećanje broja vožnji na minimalno 25 radnim danom. Drugi zahtjev bio je uvođenje voznog reda subotom na minimalno 12 vožnji u jednom smjeru te popunjavanje praznina radnim danima između 12 i 15 sati kada mini autobus ne prometuje.

MOGUĆI RAZLOZI

Vozačeva izjava nas je potaknula da istražimo je li bivši gradonačelnik Grada Zagreba koji je omogućio ovu liniju razlog ukidanja iste. Uputili smo poziv ZET-ovom terminalu na Črnomercu i pitali ih znaju li išta o smanjenim vožnjama i mogućem ukidanju linije, no oni nisu znali odgovor. Dali su nam drugi broj na kojem bi mogli dobiti tražene informacije. Tako smo stupili u kontakt sa Zagrebačkim električnim tramvajem gdje su nam rekli kako oni ne znaju ništa o tome te im nije jasan razlog smanjena polazaka. Također, komentirali su i kako je do toga došlo iz razloga što je bio predan zahtjev za smanjenjem vožnji, ali nisu znali o kome je riječ te da tu informaciju možemo dobiti na e-mail adresu javnost@zet.hr. Poslali smo upit o svemu na dobivenu e-mail adresu, međutim odgovor od njih nikad nismo dobili.

ZAKLJUČAK

Kustošijanci se dan danas bore za svoj mini autobus i povećan broj vožnji, prvenstveno zbog toga što je naselje na visokoj uzbrdici te je za umirovljenike i školarce otežan put kući. Peticija je napravljena, potpisi su tu te se čeka konačna odluka. Iz gradske četvrti Podsused-Vrapče javili su nam kako će krajem ovog mjeseca biti održana sjednica na kojoj će se iznijeti potpisi peticije i zahtjevi građana, a krajnji će rezultati tada biti objavljeni.

Kustošijanci, pa i sami ZET-ovi zaposlenici, misle da je razlog ukidanja linije političke prirode te je naš zadatak bio to i otkriti. Možemo samo reći da odgovor na naše pitanje nismo dobili te su se u nama povećale sumnje u istinitost političkih izjava građana. Samo izbjegavanje odgovora dalo nam je do znanja da su navedene optužbe istinite.

Izvor slika: Lira Kefelja / FB grupa: Zakaj volim Kustošiju

?>