SPORT

Često slušamo o pogreškama iz sportskog novinarstva koje naši profesori pronalaze kao primjere za njihove kolegije. Kao netko tko se želi baviti tom granom novinarstva, često razmišljam o njoj. Ne zamaraju me toliko pogreške koje graniče s pismenošću, ali me jako smeta cjelokupno stanje ove struke.

PRIJELAZNI ROK SPORTSKO NOVINARSTVO PRETVARA U POGAĐALICU


„Fake news“ je pojam koji se povezuje s raznoraznim temama, ali u sportskom novinarstvu kao da je dio kulture. Ponekad pomislim da novinari ubacuju imena u šešir i izvlače papiriće o današnjoj naslovnici. Koji će igrač danas biti na meti europskih velikana? No, sve je super jer oni imaju svoje izvore, a izvore kao novinari moraju štititi. To je izlika na temelju koje brojni strani sportski mediji rade, a kao primjer uzeo bih katalonski SPORT. Svaki put kada vidim naslovnicu tih novina, novi igrač putuje u Barcelonu na potpisivanje ugovora. Ukoliko bi se polovica dojava koje objavljuju obistinila, klub bi sada imao dovoljno igrača, ne samo za dvije momčadi, već toliko, da bi mogli pokrenuti vlastitu ligu.


Trenutne mete su Timo Werner, Aubameyang, Neymar, Dayot Upamecano, Lautaro Martinez, Fabian Ruiz te brojni drugi. Barcelona ih sve motri i priprema ugovore pa koji prvi potpiše, njegovo. Ljeto 2019. godine bilo je posebno zabavno. Neymar je bio na meniju, a ako pratite nogomet, znate kako su se mediji ponašali. Neymar je dvadeset puta letio za Barcelonu, dogovor je sklopljen pedeset puta, a ugovor je bio potpisan svaka tri dana. Tako je prvi dan Barcelona nudila Coutinha i 100 milijuna eura, sutradan Dembelea i 120 milijuna eura, a prekosutra je Coutinho prešao u Bayern i Barcelona je objavila da Dembele ni pod koju cijenu ne napušta klub u ovom roku.
Naravno da izvori mogu pogriješiti, a dogovori se ponekad u zadnjem trenu raspadnu pa i ne možete kriviti medije, ali toga ljeta izvori su griješili gotovo svaki dan; od početka prijelaznog roka, pa sve do njegova kraja. Ili list mora mijenjati svoje izvore ili ih uopće nemaju. Najtužnije mi je kad vidim kako agenti, ali i klubovi iskorištavaju medije. Često slušamo o medijskoj manipulaciji čitatelja, no kad netko manipulira s novinarima, tada to postane tužno. Biti agent u današnje vrijeme je lako. Pošaljete vijest o tome kako vaš klijent razmišlja o prelasku u drugi klub, medij to odmah objavi jer su jeftini klikovi najbitnija stvar, klub toga igrača se uspaniči, ponudi poboljšani ugovor igraču i posao je obavljen.

Ponekad me impresionira kako ovi mediji uopće imaju čitatelje. Nakon što pročitaš pedeset naslova koji se ne obistine, kako možeš vjerovati tom mediju? No, ne bi oni to radili da nije isplativo. Izgleda da ljudi vole kad im se laže. Pošto se ovo čini jako jednostavno i isplativo, više o idejama za Pressedan neću razmišljati satima, već ću jednostavno otvoriti program nasumičnog odabira, ubaciti par imena igrača i klubova i imam sutrašnju ekskluzivnu vijest. Messi prelazi u Hajduk, izvor je povjerljiv.

?>