Mediji

foto: Tina Novak – na slici Ivona Čulo, Jelena Veljača, Ivan Ilić

Na Sjever Media Design Festu 2025., održanom na Sveučilištu Sjever u Koprivnici, Jelena Veljača i Ivan Ilić studentima su otkrili kako pronaći dobru priču i uspjeti u dinamičnom svijetu medija.

U sklopu ovogodišnjeg Sjever Media Design Festa, održanog 24. i 25. travnja na Sveučilištu Sjever u Koprivnici, poseban interes izazvao je panel „Karijera u medijima: Kako pronaći dobru priču?“. Moderatorica, pročelnica Odjela Komunikologije, medija i novinarstva Sveučilišta Sjever, Ivona Čulo predstavila je dvoje iskusnih medijskih profesionalaca: Jelenu Veljaču, glavnu urednicu magazina Elle Hrvatska, i Ivana Ilića, web urednika istog magazina.

Nakon uvodnih riječi uslijedilo je iznenađenje, naime, moderatorica panela zajedno s publikom iznenadila je Jelenu Veljaču rođendanskom pjesmom i tortom povodom njezina 44. rođendana. Vesela atmosfera dodatno je zagrijala dvoranu i bila uvod u zanimljiv panel.

Jelena Veljača: Put od glume do uredništva

Jelena Veljača, poznata scenaristica, producentica i društvena aktivistica, podijelila je svoju priču o ulasku u medije. Glumu je studirala iz ljubavi, no strast prema pričama odvela ju je prema pisanju scenarija za HTV, Novu TV i RTL. Slijedilo je pisanje kolumni za Jutarnji list, iz čega su kasnije proizašle i njezine dvije autorske knjige. „Koliko god vam vaše želje zvučale ludo, recite ih naglas“, poručila je studentima te istaknula kako je karijera često nepredvidiva i da strast prema pričama može voditi u najneočekivanije, ali i najispunjenije trenutke karijere.

Ivan Ilić: Snaga digitalnih priča i moć TikToka

Ivan Ilić, danas uspješan web urednik i TikTok kreator, govorio je o važnosti društvenih mreža u modernom novinarstvu. Naglasio je da sadržaj mora biti brz, zanimljiv i blizak publici. „TikTok nam je otvorio mogućnost da ispričamo priče na nov način i približimo se mlađoj publici“, istaknuo je Ilić. Posebno je istaknuo važnost autentičnosti i konstantnog rada na sebi te je izjavio kako su mu se u životu zvijezde poklopile, ali bez truda nikad ne bi uspio. Ilićeva anegdota o dolasku na intervju za posao u Elle, gdje je oduševio svojim ukoričenim diplomskim radom i iskrenošću, pokazuje koliko se trud i originalnost cijene u medijskom svijetu.

Što čini dobru priču i kako je prepoznati?

Na pitanje što čini priču uspješnom, Veljača i Ilić istaknuli su da priča mora izazvati emocije. Lica na naslovnicama, modne priče, promjene u društvu jer sve su to prilike za stvaranje sadržaja koji ima težinu i smisao. „Ako osjetite ‘leptiriće’ kada radite na priči, znate da ste na pravom putu“, poručila je Veljača, posebno mladim studenticama, ohrabrujući ih da se usude sanjati i ne odustaju od svojih ambicija.

Sve može biti priča: treba ju samo znati ispričati

Panel je zaključen pozitivnim porukama kako sve može biti dobra priča od haljine do balona ako se prepozna pravi trenutak i emocija. Svojim pričama urednički tim Elle Hrvatska pokazuje kako strastvena predanost i ljubav prema poslu mogu mijenjati živote i malim koracima voditi do uspjeha.

Druženje je nastavljeno uz tortu, razgovore i nova poznanstva, uz poruku: „Pričajte svoje priče, svijet ih treba čuti“.

Foto: Tina Novak

?>