Hrvač u haljini i kikicama, povraćanje očnih jabučica, živa hrana i druge stvari koje čine dobar spot
Ako ste ikad pogledali neki glazbeni spot i pomislili “WTF je ovo” šanse da je taj spot bio japanski iznimno su visoke. Japanci su poznati po čudnome, a glazba u tome nije iznimka. Imajte na umu da ovo nije rang lista jer smatram da je ove spotove nemoguće rangirati.
Kyary Pamyu Pamyu – PON PON PON
Kyary Pamyu Pamyu, pravim imenom Kiriko Takemura, svojom je pojavom uzdrmala J-pop scenu. Karijeru je započela kao modni bloger i Harajuku model, a neobičan ukus za modu nastavila je biti jedna od njezinih glavnih karakteristika (prozvana je japanskom Lady Gagom). U ovom MV-u slatko, šareno i jezivo pokazalo se kao dobitna kombinacija. Mikrofon koji izlazi iz ušiju pjevačice, povraćanje očnih jabučica, ogromni psihodelični morski pas…nema što se ovdje ne može naći.
DJ OZMA – Drinkin’ Boys
DJ OZMA najpoznatiji je po performansu na 57. Koohaku Uta Gassen-u (novogodišnje glazbeno natjecanje koje se prenosi na javnoj televiziji) u kojemu su nastupile gole žene. Kasnije se ispostavilo da su bile obučene u odijelo boje kože s nacrtanim grudima, ali to nije promijenilo činjenicu da je Ozma dobio doživotnu zabranu pojave na NHK-u (isto što je HRT kod nas). Gornji video je jedan od njegovih najpoznatijih MV-a u kojima goli muškarci plešu uz crvene lepeze (ali ne i on).
LADYBABY – Nippon Manju
Priča ide otprilike ovako…profesionalni australski hrvač visok 1.80m i težak 90kg odluči navući haljinu i napraviti kikice jer…zašto ne? Postaje poznat kao Ladybeard. Načuje da je to Japancima zanimljivo pa počne pozirati za japanske časopise. Odluči se okušati u karijeri heavy metal pjevača pa se udruži s dvije japanske tinejdžerice. Nastaje LADBABY. Nippon Manju je njihov prvi singl. U 2 dana prikupio je milijun pregleda na YouTube-u. To je pjesma o svemu što vole o Japanu, dijelom poziv turistima da dođu u Japan, a dijelom parodija na konzumerizam. LADYBABY dvije godine kasnije mijenja postavu, a Ladybeard se udružuje s Reikom Saiki s kojom dijeli hrvačku profesiju.
Charisma.com – HATE
Charisma.com je duo koji čine MC Itsuka i DJ Gonchi. Njihov stil je mješavina elektronske glazbe i rapa, a stihovi služe kao oštra kritika društva. Inače, obje djevojke rade kao uredske djevojke (što u Japanu znači da serviraju čaj i obavljaju druge zadatke u kojima se više čine kao sluškinje nego kao poslovne žene). Kombinacija toga i konverzacija u vlaku koje čuju na putu do posla služe kao glavna inspiracija za pjesme. Zato ćete u njihovim spotovima često vidjeti uredski stol. U gornjem videu Gonchi jede živu hranu i različitim oružjem ubija nasumične figure koje se kreću u pozadini što dovodi do još bizarnije završnice.
MOMOIRO CLOVER Z vs KISS – Yume no Ukiyo ni Saite Mi na
MMZ je (prema anketama u 2013. i 2015. godini) najpopularnija ženska idolska grupa Za ovu pjesmu udružile su se s Kissom što je prvi put da je Kiss surađivao s nekim drugim umjetnikom. Glazbeni video je kombinacija animacije, ukiyo-e umjetnosti (tradicionalni japanski stil crtanja) i stvarnosti. Priča govori o članicama MMZ-a kao ninjama koje susreću članove Kissa i koji ih, nakon početnih razmirica, ojačaju crnim samurajskim oklopom. Priča završava rukovanjem Kanako Momote (vođe MMZ-a) i Paula Stanelyja. Inače, curke općenito znaju imati dosta čudne video uratke koji najčešće uključuju nešto futurističko (nastup na svemirskom brodu) i bodljikave maske koje im pokrivaju lica.
Dir En Grey – Obscure
Čisto da ne mislite da je u Japanu riječ čudno zamjena za slatko. Dir En Grey je jedan od najpoznatijih japanskih bendova. Formiran je iz pepela Visual Kei grupe La:Sadie’s. Zbog mnogih varijacija albuma i singlova danas je gotovo nemoguće kategorizirati bend. Obscure je pjesma iz albuma VULGAR što je riječ koja ju savršeno opisuje, baš kao i video. Krv, golotinja i smrt posvuda. Na prvu se video može činiti kao nasumični pokušaj spajanja hrpe bizarnih elemenata bez većeg značaja, ali ustvari se o radi o vrlo snažnoj poruci protiv abortusa.
Urbangarde – Femme Fata Fantasy
Ime grupe kombinacija je pojma urban i francuskog izraza avant-garde (eksperimentalno, inovativno). Poznati su po čudnim, ali iznenađujuće poetičnim kombinacijama pjesme i videa. Stihovi su im šokantni i potiču na razmišljanje. Najčešće govori o socijalnim pitanjima izraženima u Japanu kao što su visoka stopa samoubojstva, tinejdžerska prostitucija, tinejdžerska trudnoća, smrt i bolesti. U ovom videu možemo vidjeti ubijanje suradnika buketom cvijeća, lansiranje prsta poput rakete i uništenje planete…
FEMM – L.C.S.
FEMM je kratica za Far East Mention Mannequins, elektronski plesni duo. RiRi i LuLa su zapravo lutke, barem prema njihovim profilima. Budući da lutke ne mogu govoriti komuniciraju putem agenata Honey-B i W-Trouble.
Vocaloid
Ovo zapravo nije spot nego live nastup, ali odlučila sam ga staviti na listu. Nije čudan ni po čemu osim po činjenici da su pjevači čije nastupe dolazi gledati tisuće i tisuće ljudi zapravo hologrami. Vocaloid čini veliki broj pjevača od kojih je najpoznatija Hatsune Miku, ali ja sam ovdje odlučila predstaviti svoje favorite – blizance Kagamine Rin i Lena.
Naslovnica: https://girlschannel.net/