Filmski kritičar Hrvoje Pukšec: ‘Lakše je i klikabilnije filmu dati negativnu recenziju, a onom pozitivnom dajemo djeliće sebe’
Na inicijativu izv. prof. dr. sc. Lidije Dujić, svestrani Hrvoje Pukšec, predsjednik Hrvatskog društva filmskih kritičara, producent ZagrebDoxa i scenarist, a posljednje dvije godine i student Komunikologije, medija i novinarstva na preddiplomskom studiju Sveučilišta Sjever, u sklopu Festivala znanosti svojim i kolegama s diplomskog studija održao je u četvrtak, 27. 4. 2023., predavanje pod naslovom „Koraljni greben zvan hrvatski film“.
U ranijim godinama primijećeno je kako Hrvoje ima zavidno znanje o filmovima, o kojima je u slobodno vrijeme i pisao, a kako je sam naveo, u ozbiljan svijet filmske kritike ušao je pukom slučajnošću, posredstvom prijateljice i daljnjih kontakata. Pisao je tako za časopis Hrvatsko slovo pod vodstvom urednika Marija Sablića; filmu su tamo bile posvećene dvije do četiri stranice tjedno, a prvi za koji je napisao kritiku bio je Kraj ljubavne priče Neila Jordana, što je nazvao izazovnim iskustvom za početnika. Uslijedili su potom i članci na internetskim portalima posvećenima filmu, ali i rad na javnoj televiziji u četiri različite emisije. Hrvoje smatra kako filmski kritičar više od sebe daje pozitivnim prikazom filma, a negativan može, naveo je, dati svatko – zato što je to lakše, klikabilnije i praktičnije. U suvremenom dobu svega nas par klikova dijeli od skidanja filma, nema potrebe za višesatnim čekanjima ili odlaskom u kino, a tu je i vrlo popularni Netflix pa Hrvoje navodi kako je zadatak filmskih kritičara danas profilirati filmove i potencijalnim gledateljima ukazati na ono najbolje od ponuđenog.
Umjesto klasične prezentacije, Hrvoje je za prisutne studente pripremio i kviz znanja o hrvatskom filmu, a odgovarajući na ukupno 15 pitanja, studenti su potvrdili kako se nagrada Hrvatskog društva filmskih kritičara zove Oktavijan, kako je jedan od najgledanijih hrvatskih filmova ikad Kako je počeo rat na mom otoku, kako Hrvatska ima 70-ak filmskih festivala, a kako proračun hrvatske filmske industrije teži između 9 i 10 milijuna eura – što je gotovo trostruko manje od jednoga filmskog festivala u Cannesu, koji će ove godine trajati 11 dana. Svime navedenim Hrvoje Pukšec dao je zanimljiv i živopisan pregled suvremenoga svjetskog, ali i hrvatskog filma, i to pod utjecajima političkih previranja, kao i pandemijske krize, čime se medijski koraljni greben promijenio, a hrvatski film na neki način postao otok – što je dovelo do neizvjesne, ali izazovne situacije.
Izvor slike: Lea Bijač