Film

Nakon mnogih uspješnih filmova kao što su to ‘RocknRolla’, ‘Zdrpi i zbriši’, ‘Lopovi, ubojice i dvije nabijene puške’, redatelj Guy Ritchie se vraća s još jednom gangsterskom pričom te opravdava nadimak britanskog Tarantina.

Guy Ritchie svoj prvi film objavio je 1998.g., naravno radi se o dobro znanom ‘Lopovi, ubojice i dvije nabijene puške’. Upravo ovaj film mnogi i danas smatraju redateljevim najboljim uratkom iako ne možemo reći kako nisu uslijedili i mnogi izvrsni naslovi. Što se napetih filmova tiče, već dvije godine kasnije dolazi film ‘Snatch’ (‘Zdrpi i briši’) s poznatom glumačkom postavom – Benicio del Toro, Jason Statham, Brad Pitt i mnogi drugi.
Nažalost mora se primijetiti kako je Ritchie razočarao svoje fanove zadnjim filmovima, točnije ponovno ispričanom pričom o Aladdinu i pričom o kralju Arthuru. No, to isto ne možemo reći i za film ‘Gospoda’ za koji smatram da je apsolutno opravdao njegovo ime. Kao što se već može i naslutiti, film je svojevrsna akcijska komedija/kriminalistički film. Izašao je prvoga siječnja 2020.g. te je do sada donio zaradu od 115 milijuna dolara.

Vlastiti porok kao idealan biznis

Radnja filma smještena je u Londonu, a njen jedan od glavnih protagonista je Mickey Pearson (Matthew McConaughey).  Pearson je američki gangster koji nakon studiranja na Oxfordu odabire drugačiji put te započinje biznis prodaje marihuane. Pametan kakav je, Pearson kroz godine postaje kralj svoga poroka, koji se može pohvaliti s godišnjom prodajom od preko 50 tona. Kako i sam kaže, biznis je na vrhuncu i želi izaći iz toga posla kako bi uživao u životu srednje klase sa svojom ženom Rosalind (Michelle Dockery). Njegov plan je prodaja cijeloga posla američkom biznismenu Matthewu Bergeru (Jeremy Strong). Kroz veoma zanimljiv dijalog privatnog detektiva Fletchera (Hugh Grant) i Pearsonove desne ruke Raya (Charlie Hunnam) s kojime započinje i sam film, ubrzo saznajemo zašto ta prodaja nije bila toliko dobar plan.

Kao i većina Ritchiejevih filmova, ‘Gospoda’ odiše isprepletenošću nasilja, intrigantne priče s mnogim preokretima i ponajviše crnim humorom. Prema samoj najavi filma možemo vidjeti velika glumačka imena kao što su to: Matthew McConaughey, Hugh Grant, Jeremy Strong, Colin Farrell i mnogi drugi. Upravo su oni jedna od najjačih strana ovoga filma.

Hugha Granta možemo vidjeti u ulozi pomalo ljigavog i dosadnog privatnog detektiva koji pokušava svojim manipulacijama ucijeniti Raya. U ulozi Raya pojavljuje se Charlie Hunnam kojem je ovo drugi film u suradnji s Ritchiejem. Raya bismo mogli karakterizirati kao psihički labilnu osobu, koja je doista spremna sve napraviti za svoga šefa. Kao jednu od najduhovitijih uloga moram izdvojiti upravo onu Collina Farrella – ulogu Coacha. Radi se o jednostavnom boksačkom treneru koji samo pokušava ‘očistiti’ nered koji su izazvali dečki iz njegova kluba. Uz veoma specifičan izgled – trenirka i šeširić – te apsolutno savršen irski naglasak, Coach postaje jedan od ključnih sporednih likova.

Ritchie je najbolji u kriminalnome društvu

Sam film je uravnotežen gotovo savršeno. Od zanimljivih dijaloga kojima započinje radnja, pa sve do scena tučnjava i humora. Ritchie je svojoj publici zagarantirao punih 113 minuta odlične zabave, priuštivši im dašak britanskog crnog humora uz jasnu sliku kako to funkcionira u „visokom društvu“.

Kada bismo ovaj film usporedili s ostalim Ritchiejevim filmovima, nažalost morali bismo se složiti s većinom kritičara i reći kako nije najbolji, pogotovo u usporedbi s filmom ‘Lopovi, ubojice i dvije nabijene puške’. No, doista ga možemo uvrstiti u jedan od, bar za sada, najboljih filmova 2020.g. te potvrditi kako se Ritchie najbolje snalazi u kriminalnome društvu.

?>