Zabava

U današnje vrijeme gotovo da ne postoje osobe koje ne koriste društvene mreže, a među najzastupljenijim mrežama je svakako instagram koji je proteklih godina pretekao čak Facebook i Twitter

Tko su zapravo influenseri?

Osobe  kojima je instagram jedan od načina zarade zovemo influenserima. Od ljudi koji ih prate, njihovih „klikova“ i „lajkova“ influsenseri zarađuju. Većina njih je u ovaj posao krenula nesvjesno, instagram su pokrenuli za svoju dušu i čistu razonodu, koja je prerasla u odličan način zarade. Oni imaju svoju publiku koja ih prati,  te svojim objavama utječu na ljude i njihove stavove. Kada bi današnje adolescente pitali tko su im najdraže poznate osobe, vrlo vjerojatno bi se iznenadili odgovorom. Većina njih bi umjesto omiljenog glumca ili pjevača izdvojila najdražeg influensera.

Podjela influensera po broju pratitelja

Kada gledamo broj pratitelja pojedinog instagram influensera, možemo ga svrstati u tri kategorije. Mikroinfluencer je onaj koji ima između 5000 i 100 000 pratitelja na društvenoj mreži, mid level influencer posjeduje između 100 000 i 1 000 000 pratitelja, dok makroinfluencer ima čak više od 1 000 000 pratitelja. Ako je influencer vrlo popularan, poput nekog glumca ili pjevača ima minimalno milijun pratitelja i tada govorimo o makroinfluenceru.

Zašto raditi ovakav posao?

Biti influencer nije jednostavan posao i treba imati smisla kako bi se došlo do određene razine i suradnje s brendovima. Ako mislite krenuti putem influencera, tada nemojte očekivati da ćete od početka zarađivati određeni novac, već ćete možda morati odraditi neke stvari radi vlastite promocije. Postanite influencerom jer vam je to strast i krenite putem koji vas stvarno zanima u tom svijetu i tek tada će se sve poklopiti onako kako i želite.

Nekada je broj pratitelja bio pokazatelj je li netko influenser ili nije, međutim to se promijenilo. Danas neke ličnosti koje nemaju „velik“ broj pratitelja imaju veći utjecaj od velikih influensera. Influenseri kreiraju modne, kozmetičke i ostale trendove, te uvode neke trendove koji su do sada bili nepoznati kod nas. Isto tako, neke proizvode koji tek dođu na tržište, najprije dobiju  influenseri, pa ih onda promoviraju svojoj širokoj publici kao brand ambasadori.

Beauty influenseri

Kao jednu od najpoznatijih hrvatskih beauty influenserica, ali i onu koja se jako dugo bavi ovim poslom, valja izdvojiti Mašu Zibar, poznatiju kao Mashin the Beauty. Ona je u ovaj posao ušla sada već davne 2009. godine, te nije ni slutila da će postići uspjeh koji je postigla. Danas se može pohvaliti brojnim suradnjama s poznatim svjetskim brendovima i skoro 200 000 pratitelja na instagramu.

Influenserica Ana Tolj nova je u ovom poslu i iako ima tek 21 godinu, vrlo je uspješna i samostalno zarađuje. Iako joj je posao vizažista primarni posao, uz instagram isto tako zarađuje, te se može pohvaliti s preko 20 000 pratitelja na instagramu u kratkom vremenu.

 

Food influenseri

U zadnje vrijeme sve više su poznati tzv. Food influenseri. To su osobe koje na svojim profilima objavljuju recepte za pripremu hrane, slike lijepo dekorirane hrane ili pića, preporuke namirnica koje koriste u kuhinji, restorana u kojima jedu i sl. Svojim objavama inspiriraju svoje pratitelje u kuhinji te mogu utjecati na njihove odluke u kupnji npr. određenih marki namirnica, aparata za kuhanje i sl. u ovu kategoriju možemo svrstati i fitness influensere koji na svojim društvenim mrežama objavljuju pregršt fitness zdravih recepata i video treninga. Od hrvatskih influensera ovdje možemo izdvojiti Martinu Boščić i Maricu „Topfit“, certificirane savjetnike za prehranu.

Travel influenseri

Travel influenseri su osobe koje na svojim društvenim mrežama objavljuju sadržaj vezan uz putovanja, te svojim objavama i komentarima utječu na pratitelje, npr. prilikom odabira destinacije, smještaja i sl. kao primjer hrvatskog travel influensera možemo uzeti Davora Gerbusa, koji se ovim poslom bavi preko 6 godina. Iako ima tek 20 godina, obišao je mnoge zemlje svijeta i na svom instagram profilu objavljuje dogodovštine s putovanja.

?>