DRUŠTVO

Davor Bruketa kreativni je direktor i suvlasnik agencije Bruketa&Žinić&Grey. Bruketa je rođen 1973. godine u Zagrebu. Cjelokupan profesionalni uspjeh vezan je uz agenciju Bruketa&Žinić&Grey u kojoj je radio na brojnim projektima.

Također, redovito presjeda žirijima na svjetskim stručnim natjecanjima. Njegovi agencijski projekti osvojili su više od 450 međunarodnih stručnih nagrada. Na brojnim hrvatskim i stranim konferencijama i sveučilištima je gost predavač.

Za nedavni intervju Bruketa je izjavio kako ga najviše veseli što nije otišao raditi u inozemstvo te da mu je drago što je ostao u Hrvatskoj. Što je rekao za Pressedan – pročitajte u nastavku.

 

Kako i kada ste došli do ideje za osnivanjem agencije? Kako su izgledali vaši početci?

Nikola Žinić i ja smo 1995. godine osnovali dizajnerski studio Bruketa&Žinić OM nakon što smo se upoznali u studiju Doroghy gdje sam ja bio na praksi, a Nikola je radio. U početku smo radili iz unajmljenog stana kojeg smo dijelili s dvije arhitektice, a računala su nam kupili starci, koja su tada koštala kao novi auto. Najprije smo radili za pivu za prijatelje i ljude s kulturne i medijske scene, ne bismo li skupili dovoljnu količinu radova za portfolio. S njime smo kasnije obilazili firme i agencije i nudili im svoje usluge. Tako smo počeli raditi za BBDO sa Sinišom Waldingerom koji je danas također suvlasnik i partner u našoj agenciji. Nakon nekoliko godina smo shvatili da nas ne zanima samo dizajn već tržišna komunikacija u širem smislu pa smo 2000-ih prerasli u reklamnu agenciju i počeli raditi sve više oglasa i reklamnih kampanja, ali dizajn je uvijek bila naša specijalnost.

Pokrenuli ste agenciju za vrijeme studija, kako ste uskladili studentske obveze uz novonastali biznis?

Moj tata nije bio za to da radim dok ne završim fakultet, ali možda sam baš zato da mu dokažem uspio to izgurati. Uvijek sam volio raditi i novi izazovi me motiviraju, tako da sam čim prije htio završiti fakultet da se mogu posvetiti poslu.

Kako je izgledao vaš radni dan kada ste pokrenuli agenciju te kako on izgleda danas?

Danas je sve potpuno drugačije. Osim što se komunikacijski biznis gotovo posve promijenio, drugačiji je i način rada. Iako, Nikola i ja bili smo među prvima u Hrvatskoj koji su dizajnirali na računalima. Isto tako, u početku smo bili samo nas dvojica i fokusirali smo se na rješavanje klijentovih izazova, a danas u agenciji radimo s gotovo 100 drugih stručnjaka i velik dio posla odnosi se na brigu o poslovanju, iako i dalje aktivno radim na projektima za klijente, kao dizajner, supervizor i kreativni direktor i dio većeg tima.

Bruketa&Žinić OM nedavno je postao Bruketa&Žinić&Grey, što ovo proširenje znači za vas?

Naši ljudi dobili su priliku raditi na tržištima na kojima prije nismo imali pristupa. Danas, kada smo ušli u sustav Greya, mi smo ovdje u Zagrebu Brandproduct & retail design hub te Digital shopper hub za globalnu mrežu Grey grupe. Nismo ni dva mjeseca u grupi, a već radimo za Grey u Moskvi, New Yorku i u Londonu. Danas radimo za neke od najambicioznijih oglašivača u regiji. Sada možemo kvalitetnije podržati njihove izvozne ambicije. Osim toga, olakšan nam je pristup najnovijim uvidima u ponašanje potrošača i razvoj tehnologije, što će se odraziti na kvalitetu usluge kod kuće. Ekipa u B&Ž-u je uvijek bila ambiciozna i da bi zadovoljili te apetite, aktivno tražimo prilike za rast.

Koje konferencije/predavanja su vam najviše ostala u sjećanju i zašto?

Golden Drum je u početku bio the konferencija u regiji na kojoj smo partijali i učili. Ključ dobrih konferencija je uvijek dobar spoj zabave, networkinga i edukacije.

Bili ste gost predavač na mnogim stranim konferencijama i sveučilištima, smatrate li da tamo više cijene vaše znanje nego u Hrvatskoj?

Ne, smatram da te svugdje cijene onoliko koliko si se zadnje dokazao.

Koja je razlika u marketing industriji u Hrvatskoj i inozemstvu?

Razlika je samo u većim budžetima.

Što biste izdvojili kao svoj najveći uspjeh u karijeri?

To što smo nakon svih ovih godina našu organizaciju uspjeli okrenuti naglavačke i približiti suvremenosti.

Što biste poručili studentima koji žele pokrenuti vlastiti biznis?

Nađite ono nešto što spaja vaše interese i vještine u kojima ste dobri, jedinstveni spoj onoga što samo vi imate, i puno puno radite da u tome postanete najbolji što možete. Ideja i talent su samo jedan posto, a sve ostalo je rad i trud. U tom procesu ne odustajte kod svake prepreke, jer one su samo stepenice na nekom putu na kojem je osim poslovnih uspjeha bitno i kakav ste čovjek.

 

Foto: Mirna Ptiček
?>