Mediji

Jeste li vidjeli ijednu dosadnu japansku reklamu? Niste? Nisam ni ja. Japanske reklame mogu se opisati kao čudne, čak i bizarne ili potpuno sulude, ali dosadne nikako. Privlače pažnju, a u današnjem svijetu kada smo svakodnevno preplavljeni tisućama reklama sa svih strana, to je najvažnije – BITI ZAPAŽEN.

Postoji li nešto kao uobičajena japanska reklama? Ne. Japanci se trude biti drugačiji, kako u odnosu na Zapad, tako i međusobno. Ipak, moguće je izdvojiti neka obilježja. Tako u reklamama uglavnom glume slavne osobe, a ne obični ljudi ili slabo poznati glumci. Što si poznatiji u Japanu, to ćeš se u više reklama pojaviti, a u što se više reklama pojaviš, to ćeš postati poznatiji. Pritom je važno naglasiti da pojava u reklami ne nosi negativne konotacije kakve bi vjerojatno donijela na Zapadu: „Gle, ovaj pravi budalu od sebe samo da bi zaradio ogromne pare.“ Kad smo već kod Zapadnjaka, oni se također vrlo često pojavljuju u japanskim reklama. Arnold Schwarzenegger, Brad Pitt, George Clooney, Tommy Lee Jones, Harrison Ford, Bruce Willis, Bill Murray, Leonardo DiCaprio, Sylvester Stallone, Penélope Cruz, Jean Reno, Bon Jovi, Ben Stiller, Britney Spears, Nick Cage…nema koga nećete naći. Pogotovo u starijim reklamama proizvedenim u vremenu kada nisu mogli znati da će budućnost donijeti YouTube i da će svi njihovi pokušaji zarade sa strane biti podijeljeni sa svijetom. Još jedna stvar po kojoj se japanske reklame razlikuju od naših je njihova dužina. Većina japanskih reklama nije dulja od 30 sekundi. Teško će vam dosaditi nešto što tako kratko traje. Te kratke reklame često čine serijal koji priča neku priču. Kako to izgleda, vidjet ćemo na primjeru kasnije. Ako pogledate poveći broj reklama, primijetit ćete da su veselog tona, da gotovo svaki proizvod ima svoju maskotu (to uključuje miris za wc i četku za prašinu) te da se u njima često pojavljuju životinje, ženske u bikinijima i Super Mario.

Gotovo sve japanske reklame su čudne i nemoguće je (barem meni) napraviti top listu, ali u nastavku ću s vama podijeliti neke od primjera koji su mi vrlo zanimljivi.

Long Long Man

Long Long Man je reklamni serijal od 11 epizoda. Unatoč tome što epizode traju 30-ak sekundi, ovom serijalu ne fali elemenata intrige – ljubavni trokut, izdaja i ogromni plot twist na kraju. Proizvod koji se reklamira je Sakeru Gum – žvaka koja (kao što je to vrlo očito iz serijala) dolazi u dvije veličine.

Mitsubishi Electric

Prekrasnu ljubavnu priča između djevojke i…usisavača donosi vam Mitsubishi Electric. Uživajte!

Gin no Sara

Gin no Sara je servis za dostavu sushija. Poznati su po vrlo čudnim reklamama. Gore je samo jedan primjer, slobodno proguglajte i ostale.

Jagarico

Ovo je tako nasumično. Calbee je velika japanska tvrtka za proizvodnjom raznih grickalica, a reklamirani proizvod su Jagarico štapići.

Chocoball

Svaki put kad budete jeli nešto okruglo i čokoladno vidjet ćete njihove glave. Maskota proizvoda zove se Kyoro-chan.

Banana Man

Kad bih pravila top listu, iako bi odabir bio vrlo težak, Banana Man bi vjerojatno odnio prvo mjesto. Postoji još epizoda u kojima se pojavljuje, možete ih potražiti na internetu. Reklama je za američku prehrambenu tvrtku Dole.

Arnold Schwarzenegger

Kao što sam navela u uvodu, nije neobično da se zvijezde sa Zapada pojave u japanskim reklamama. Moje omiljene epizode su one u kojima Arnold Schwarzenegger predstavlja energetsko piće Alinamin V.

Attack on Titan x Schick

Postoji cijela kampanja koja povezuje Attack on Titan, jedan od najpoznatijih animea i Schick proizvode za brijanje. Inače, koristiti anime i video igre u svrhu promocije proizvoda u Japanu je uobičajena praksa.

Rakunoh

Ne znam za vas, ali ja nakon ove reklame ne mislim piti mlijeko neko vrijeme.

Tarako

Ova reklama je poprilično jeziva. Bebe su ustvari kewpieji, najpoznatiji crtani likovi do Mickey Mousea. Prva kewpie lutka izrađena je 1912. godine u Njemačkoj. Japanska prehrambena tvrtka Kewpie preuzela je njihov naziv za ime tvrtke i bebin lik kao maskotu. Reklamirani proizvod je umak za špagete od ikre bakalara.

Tsuruya

Prva smislena reklama, premda do posljednjeg trenutka nema smisla. Bit će vam jasno što pod time mislim kad ju pogledate.

?>