Branimir Kamber sebe ne smatra YouTuberom, već svoj kanal koristi kako bi poslao poruku vrijednu gledanja
YouTuber, streamer, influencer i bloger zanimanja su koja se sve češće pojavljuju u svijetu. Američki YouTuber i streamer video igara Tyler Blevins, poznatiji kao Ninja, tako se ove godine našao na Timesovoj listi 100 najutjecajnijih osoba 2019. godine. Iako su ova zanimanja još nepoznata u Hrvatskoj, Ninja je dokaz kako ona van granica Lijepe Naše postaju respektabilna i isplativa pojava. Ipak, nepoznati Branimir Kamber svoje misli, poruke i djela dijeli s hrvatskom publikom.
Tko je Branimir Kamber?
Humanitarac prije svega, Branimir Kamber je 33-godišnji humanitarni radnik, glazbenik, glumac, model, redatelj, snimatelj te YouTuber. Iako sebe ne smatra pravim YouTuberom, tvrdi kako je njegov YouTube kanal koji danas broji 25 tisuća pretplatnika mjesto je na kojem objedinjuje sve svoje strasti, a kanal koristi kako bi svojim imenom, pojavom i razmišljanjem poslao poruku vrijednu gledanja. YouTube kanal KAMBER izam tako je Branimirov alat za komunikaciju, zabavu, edukaciju i razmjenu mišljenja, a provodi i nekoliko projekata.
Najaktualniji projekt je nezavisni i samostalni dokumentarni film U’što igra? čije su teme heroin, košarka i rat 90-tih godina prilikom Branimirovog odrastanja u rodnom gradu Zadru, a svoj YouTube kanal koristi kao alat za promociju te razgovor o napretku i prikazivanju filma. „Film prolazi odlično. Zadar ne pamti toliki interes za film. Nemam nikakvu podršku od vlasti i organizirajućih struktura. Ali mi ni ne treba”, ukratko otkriva zadovoljni Branimir.
Osim velikih projekata, Branimir često prikazuje razne priče, mišljenja, poglede na svijet te probleme s kojim se naše društvo susreće, a koji su tabu tema. U pjesmi Mi ružni s albuma Inat Branimir pjeva o negativnim načinima na koje naše društvo ignorira, odbija te izolira “ružne” osobe s teškoćama u razvoju. „MI RUŽNI spot je sukob iluzije i stvarnosti. Prikaz sustava vrijednosti koji dobiva konstantnu pažnju i mjesto za napredak. I prikaz ‘među-svijeta’ od kojeg okrećemo glavu”, stoji u opisu pjesme. Mi ružni pokret je koji je i danas aktivan. Uz to, gosti Kamberizama, kako Branimir naziva svoje vlogove, često su javnosti nepoznati pojedinci koji se ističu iz mase. Pošto je vlog video forma koja prati svakodnevicu, Branimirova svakodnevna zanimljiva razmišljanja također su tema Kamberizama.
„Aktivno pratim Kambera i super mi je sve što objavljuje. Toliko je realna, iskrena, pozitivna i uporna osoba. Svaki video je odličan i poučan. Svaki put nešto novo saznam i naučim, sve pohvale. Zaslužuje puno veću prepoznatljivost”, tvrdi A.M., jedna od pratiteljica kanala.
Gledajući Kamberizme i čitajući komentare vidljivo je kako je Branimirov kanal okupljalište osoba različitih godišta, profesija i istomišljenika općenito, uz pokoji hate komentar, naravno. Branimir tvrdi kako su ciljana publika njegovih videa sve osobe sa zdravim razumom. „Moram uzeti najbolje što mi svaka generacija nudi. Onaj od 17, 18, 19 godina, oni od 20-tak i oni od 40 da mogu reći ‘ovaj čovjek priča nešto kvalitetno i konkretno’ pa da se sa mnom poistovjete”, izjavljuje.
Kritičar, dijete rata, buntovnik
Branimirovi video zapisi i projekti često imaju dozu kritike prema današnjici, a svoju je kritičnost, kao i mišljenje, razvio kroz odgoj. „Ja sam dijete rata i nas se učilo da se inatimo, da se protivimo, prsimo i ne slažemo sa sustavom”, zaključuje i tvrdi kako mladima danas najviše fali ponosa.
Osim karaktera, stava i mišljenja potrebna je i upornost. Dokumentarni film o Zadru i album ne bi napravio da je znao koliko je to teško, ali uz napor je sve moguće. Branimir svaki svoj video promatra kao zaseban zadatak koji će biti završen tek kada je pomoću njega ostvaren željeni cilj. Usprkos padovima, poteškoćama, negativnim mišljenjima i neuspjehu, savjetuje da prvo dostignemo cilj, „a onda ćemo zbrajati mrtve”, govori kroz šalu.
Od lajka do uspjeha
Novi mediji i društvene mreže sa sobom su donijeli i raspravu o brojkama. Nedavno se proširila vijest kako društvena mreža Instagram provodi testove u kojima unutar aplikacije skrivaju broj lajkova, a Adam Mosseri, trenutni CEO Instagrama u intervjuu za BuzzFeed News rekao je kako testove provode s ciljem da se korisnici osjećaju ugodnije prilikom objave sadržaja. „Čujemo da ljudi brinu o broju lajkova koje dobiju”, tvrdi Mosseri.
Negativni utjecaj brojeva na naše društvo česta je tema Branimirovih videa u kojima na ironičan i sarkastičan način gledateljima želi reći kako ipak (ne)možemo živjeti bez njih. Brojke, naravno, mogu biti mjerilo uspjeha, ali ako mu netko kaže kako mu neki video neće biti gledan i neće skupiti dovoljno pregleda, on mu jednostavno kaže „boli me briga”. Najvažnije je da „shvatiš kako se igraju karte u tvom poslu kojim se želiš baviti, ako ti shvatiš što želi publika, kakvu kameru treba imati, kako sebe prezentirati, kako dugoročno sebe reklamirati u tom svijetu i uspjeti, to je uspjeh. Balansirati sa svim utjecajima koji tebe definiraju kao stvaratelja”, zaključuje.
„Izdvojit ću ti se jer ti se ne pokušavam izdvojiti”, rečenica je koja mi se prilikom razgovora s Branimirom odmah urezala u pamćenje. Branimir Kamber, humanitarac prije svega, smatra se glasom razmišljanja da je u svijetu društvenih mreža, pregleda, lajkova i komentara, želja za ne izdvajanjem najjača stavka uspješnog izdvajanja. Taj glas najglasniji je u brojnim projektima na kojima Branimir aktivno radi. Ne fokusira se na preglede, pretplatnike i lajkove, a negativne komentare pobjeđuje uporom i naporom. On je YouTuber koji to nije.