MULTIMEDIJA

TikTok je trenutno vodeća društvena mreža koja je svakodnevno preplavljena velikim brojem kratkih videa različitog sadržaja, a broj korisnika neprestano raste. Primarni cilj ove mreže je prvenstveno zabaviti korisnika i pružiti mu raznolik sadržaj pa tako možemo vidjeti profile koji promoviraju kozmetiku, modu, ples, gastronomiju itd.

U posljednje se vrijeme mnogo priča i o jednom aspektu TikToka koji ima edukativnu notu. Riječ je o hashtagu BookTok. Ovo mjesto također je postalo raj za sve ljubitelje knjiga. Najpopularniji hashtag trenda, #booktok, trenutno ima 21 milijardu pregleda, a tu je još  jednako popularni #tiktokmademereadit.

Radi se o videima u kojima knjigoljupci recenziraju svoje najdraže knjige, razmjenjuju iskustva i preporučuju naslove koje bismo trebali pročitati. Knjige koje ovi booktokeri recenziraju razlikuju se prema žanru, a mnogi se kreatori fokusiraju na ljubavne romane i znanstvenu fantastiku. Posvećeni su i razgovoru o LGBT literaturi. Ovim videima uvelike se utječe na izdavačku industriju i prodaju knjiga.

Nekoliko knjiga našlo se na popisu bestselera The New York Timesa zahvaljujući BookTok videozapisima. Porastao je broj prodaje nezaobilaznih književnih klasika, dok su druge knjige stekle popularnost prije objavljivanja.

Inovativan sadržaj naišao je na brojne reakcije oduševljenja, a korisnici su prepoznali kvalitetu ovakvih objava pa se mogu pročitati komentari brojnih članova koji su već dulje vrijeme priželjkivali da dobiju neku zajednicu u kojoj mogu izmjenjivati iskustva upravo o pročitanim knjigama.

Upravo pokretanje ovakve inicijative omogućuje što veću popularizaciju knjiga i čitanja kod mladih.

 

Fotografija: Pexels

?>