Info

Predavanje na Sveučilištu Sjever u Koprivnici jučer je održao Tomislav Ricov, pokretač Weekend Media Festivala. Ricov je 80-ih bio kultni zagrebački DJ, desetljeće kasnije pionir event-marketinga u Hrvatskoj, a danas, uz Weekend Media Festival, vodi i zagrebački klub Pepermint i istoimenu agenciju, a redovito organizira i inovativne projekte na području poslovnih, zabavnih i sportskih događanja.

Ricov je odmah na početku istaknuo kako ne namjerava održati obično predavanje:

„Neću vam prenijeti konkretno znanje. Umjesto toga, pokušat ću vas potaknuti da radite ono što volite i motivirati vas da svoju najveću strast pretvorite u posao.“

Opisao je svoje početke u Zagrebu 80-ih, kad se, kao tinejdžer, oduševio rockom iz 50-ih godina.

„To je u ono vrijeme bila opskurna glazba. Nakon povratka iz vojske otišao sam na netom pokrenut Radio 101 i ondje dobio emisiju u kojoj sam puštao onakvu glazbu kakvu sam i sam volio slušati. Prijem kod publike bio je odličan pa mi je palo na pamet da bih mogao organizirati party u tom stilu. Na tom se događaju u KOMI, klubu studenata medicine na Šalati, prvi put okupila cijela zagrebačka rockabilly-scena. Tad još nisam bio svjestan da je to bio početak event-marketinga u Hrvatskoj“, prisjeća se Ricov.

Karijera jednog od najuspješnijih zagrebačkih DJ-eva 1998. odvela ga je u marketinšku agenciju Digitel. Ondje je producirao više od 1 000 događanja; među ostalim i za najveće hrvatske tvrtke poput HT-a i Zagrebačke banke. Kad je predvidio da će se količina novca koju su klijenti spremni uložiti u velike spektakle uskoro smanjiti, odlučio se osamostaliti i osnovati agenciju Pepermint.

„Kad pokrećete nešto novo, ne možete biti sigurni u uspjeh. Kod nas se ljudi vrlo negativno odnose prema mogućnosti neuspjeha. Normalno je da sve ne može uspjeti. Ako i ne uspijete, to nije ništa strašno – možda će se iz toga razviti nešto uspješno. Ako ne riskirate, nikad nećete stvoriti nešto novo.“

Taj je posao Ricova odveo na Festival u Cannesu, gdje je dobio ideju za potpuno novi događaj. Nezadovoljan postojećim suhoparnim marketinškim festivalima, počeo je razmišljati o onome što će uskoro postati Weekend Media Festival.

„Vodilo me nekoliko stvari. Primijetio sam želju ljudi s televizija u regiji da doznaju što se događa na scenama susjednih država. Prvo sam mislio raditi televizijski festival, ali shvatio sam da je u tom poslu premalo ljudi, pa sam ideju proširio na sve medije. Posjetio sam ljude u različitim državama, vidio njihov entuzijazam i shvatio da će Weekend Media Festival biti hit“, rekao je Ricov.

Zbog nedostataka adekvatnog prostora, prvi Weekend Media Festival bio je organiziran u staroj rovinjskoj tvornici duhana.

„Nemojte razmišljati samo o preprekama jer tako nikad ništa nećete napraviti. Bio bih sretan i da je prve godine došlo 300 ili 400 ljudi. Na kraju ih je bilo 1 400. U samo tri mjeseca organizirali smo nešto što nitko na ovim prostorima nikad nije vidio. Ovo je deveta godina održavanja festivala, a sad dolazi više od 4 000 ljudi.“

Weekend Media Festival nastavit će se razvijati kao kreativna platforma posvećena umrežavanju medija i generiranju novih ideja. Ricov je najavio još bolju atmosferu nego prethodnih godina:

„U zadnje se vrijeme manje bavim programom, a sve više atmosferom. Najviše razmišljam o tome koji su to dodatni programi koje mogu uvrstiti u program festivala kako bi se ljudi osjećali odlično.“

Ricov je na kraju predavanja studente pozvao na Weekend Media Festival: „Važno mi je da na festivalu sudjeluju i studenti, koji su nužan sastojak uspješnog miksa publike.“

Weekend Media Festival održava se od 22. do 25. rujna u Rovinju. Studentske kotizacije je, kao i prošle godine, osiguralo Sveučilište.

Ricov je opisao i druge projekte kojima se bavi, a posebnu pažnju posvetio je klubu Pepermint koji je 2010. godine otvorio u Zagrebu:

„U to je vrijeme centar Zagreba bio potpuno mrtav, a posvuda oko centra proširili su se narodnjački klubovi. Ogroman uspjeh Peperminta već u samom početku te godine spasio je noćni život grada, iako je Zagreb proglašen jednim od najdosadnijih gradova u Europi. Kad si nezadovoljan nekom situacijom, bolje je napraviti nešto bolje nego buniti se na Facebooku“, poentirao je Ricov i nastavio: „Htio sam klub u kakav bih išao i ja, a ne neki klasičan disko. U prvih pet godina Pepermint je odigrao veliku ulogu u pretvaranju Zagreba u poželjnu turističku destinaciju. Zagreb je danas vrlo zabavan grad.“

?>